Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spadkobiercy Ryszarda Kapuścińskiego - reportaż antropologiczny Wojciecha Jagielskiego, Jacka Hugo-Badera i Wojciecha Tochmana

Tytuł:
Spadkobiercy Ryszarda Kapuścińskiego - reportaż antropologiczny Wojciecha Jagielskiego, Jacka Hugo-Badera i Wojciecha Tochmana
Ryszard Kapuscinskis heirs: anthropological reportage of Wojciech Jagielski, Jacek Hugo-Bader and Wojciech Tochman.
Autorzy:
Łysy, Marta
Słowa kluczowe:
reportaż, ZSRR, postkolonializm, homo sovieticus, Inny.
reportage, postcolonialism, homo sovieticus, desintegration of the USSR
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy było zaprezentowanie sylwetek trzech reporterów wywodzących się z tzw. polskiej szkoły reportażu : Wojciecha Jagielskiego, Jacka Hugo-Badera i Wojciecha Tochmana. Praca ukazuje przede wszystkim w jaki sposób każdy z trzech wybranych tekstów tj. Dobre miejsce do umierania, W rajskiej dolinie wśród zielska oraz Jakbyś kamień jadła, prezentuje różne próby podejmowania dialogu i oswajania świata, który jest kulturowo obcy. Rozważania koncentrowały się głównie na osobie reportera jako jednostki i reprezntanta określonej kultury.Skonfrontowanie twórczości spadkobierców Ryszarda Kapuścińskiego pokazuje, jak bardzo zależnym od osobistych uwikłań autora jest gatunek zwany reportażem.

It was my purpose to present profiles of the three reporters who derive from so-called polish school of reportage: Wojciech Jagielski, Jacek Hugo Bader and Wojciech Tochman. Work primarily shows how each of the three selected texts, that is Dobre miejsce do umierania, W rajskiej dolinie wśród zielska and Jakbyś kamień jadła, presents various attempts to start the dialogue and to tame the culturally alien world. Deliberation focused mainly on the reporter's person as an individual and a representative of a particular culture. Confrontation of the work Ryszard Kapuscinski's heirs shows how much the literary genre called reportage depends on the author's personal entanglement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies