Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The organization co-educational environments in the treatment of children with attention deficit hyperactivity disorder.

Tytuł:
The organization co-educational environments in the treatment of children with attention deficit hyperactivity disorder.
Organizacja współpracy środowisk wychowawczych w terapii dziecka z nadpobudliwością psychoruchową.
Autorzy:
Rajda, Renata
Słowa kluczowe:
ADHD – organizacja – środowiska – współpraca
ADHD - organization - environment – cooperation
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest organizacja współpracy środowisk wychowawczychw terapii dziecka z nadpobudliwością psychoruchową. Celem pracy jest porównanie rodziców ze środowiska miejskiego i wiejskiego pod kątem wiedzy związanej z nadpobudliwością psychoruchową oraz chęci współpracy ze specjalistami w celu terapii dziecka dotkniętego tym problemem. W badaniu wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, technikę ankiety, a narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz . Grupę badawczą stanowiło 129 osób, którymi byli rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W części teoretycznej (rozdział I i II) znajdują się definicji i wyjaśnienia dotyczące ADHD oraz charakteryzujące środowiska wychowawcze i instytucje publiczne związane w tym problemem. Rozdział III zawiera podstawy metodologiczne badań własnych. Rozdział IV prezentuje wyniki badań własnych z uwzględnieniem charakterystyki ankietowanych jak i analizy badań. W rozdziale V , którym jest zakończenie, zawarte są wnioski i postulaty. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdzają, że większe zainteresowanie współpracą z instytucjami wspierającymi rozwój dzieci z ADHD występuje w środowisku miejskim, m.in. z uwagi na łatwiejszy dostęp do tego typu placówek. Jednakże zainteresowanie i wiedza na temat zjawiska ADHD są podobne w obu grupach środowiskowych.

The theme of the work is to organize cooperation in the educational backgrounds of child therapy, psychomotor hyperactivity. Aim of this study is to compare the parents with urban and rural environments in terms of knowledge associated with attention deficit hyperactivity disorder, and willingness to cooperate with specialists in child care tollthellaffected. The study used the method of diagnostic survey, questionnaire technique,a research tool was the original questionnaire. The research group was 129 persons, who were parents of children at a younger school age. The work consists of five chapters. In the theoretical part (Chapters I and II) are definitions and explanations of ADHD and characterizing the environment and public education related to this issue. Chapter III contains the methodological bases of research of their own. Chapter IV presents the results of their own, taking into account the characteristics of respondents and analysis ofllresearch.In Chapter V, which is the end, are the conclusions and demands.The results of this study confirm that greater interest in cooperation with the institutions supporting the development of children with ADHD occur in an urban environment, including because of easier access to such facilities. However, interest in and knowledge about the phenomenon of ADHD are similar in both groups of environmental conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies