Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Szkolnictwo średnie Krakowa w dobie autonomii galicyjskiej

Tytuł:
Szkolnictwo średnie Krakowa w dobie autonomii galicyjskiej
Secondary schools in Cracow in the era of Galician autonomy.
Autorzy:
Kramarz, Agnieszka
Słowa kluczowe:
Galician autonomy, history of Cracow, gimnasia, real schools, teachers and students.
autonomia galicyjska,dzieje Krakowa, gimnazja, szkoły realne, uczniowie i nauczyciele.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This dissertation discusses secondary education in Cracow in the years1867 - 1914. It was a time when Austria granted a degree of autonomy toGalicia after the Austro - Prussian War and Cracow became a Polish nationalsymbol and a centre of culture and art. The main aim of this dissertationis to present the history and functioning of secondary schools in Cracow.The dissertation consists of five chapters. The first of these describe theorganization and administration of secondary schools in Galicia. The secondand third chapters applies to the history of both public schools and state.The remaining two chapters deal with Cracow's students andteachers.

Tematem pracy jest szkolnictwo średnie w Krakowie w latach 1867 -1914.W okresie autonomii nastąpiły znaczące zmiany w tym typie szkolnictwa, aKraków jako ważny ośrodek kulturalny i naukowy w dobie autonomiiodegrał dużą rolę w dziejach średniego wykształcenia mężczyzn ikobiet. Głównymi wątkami poruszanymi w pracy są kwestie prawno - ustrojowe,historia krakowskich zakładów średnich oraz próba przybliżenia obrazutamtejszych uczniów i nauczycieli. Praca składa się z pięciurozdziałów. Pierwszy z nich obejmuje zagadnienia związane z organizacjąi administracją szkół w Galicji. Drugi i trzeci rozdział poświęconyjest historii i funkcjonowaniu zakładów średnich, zarówno publicznychjak i państwowych. Pozostałe dwa rozdziały pracy dotyczą krakowskichuczniów i nauczycieli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies