Tytuł pozycji:
An image of Jagiellonian Univeristy in the press
Jagiellonian University has for many years enjoyed tremendous respect and recognition not only in Poland but also abroad. While this has come as a result of centuries of scientific activity, in the contemporary world teaching alone is not enough to maintain a strong reputation. With the media being the primary means of communication between society and individual researchers, it is important that institutions maintain a presence in this area. How we are portrayed here determines how we are seen by society as a whole. At work I wonder about the degree to which the message and overall image of a body of work has been filtered and changed by the press.
Uniwersytet Jagielloński od lat cieszy się szacunkiem i uznaniem nie tylko w Polsce, ale za granicą. Został on wypracowany przez wieki działalności naukowej, lecz we współczesnym świecie samo nauczanie to za mało, by utrzymać dobrą reputację. Niezbędna jest obecność danej instytucji w mediach, które są ważnym narzędziem komunikacji między społeczeństwem a jednostką naukową.Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie w jakich okolicznościach Uniwersytet Jagielloński pojawia się w mediach. Najstarszy polski uniwersytet często gości na łamach gazet, coraz więcej o nim publikacji w Internecie czy materiałów telewizyjnych. Pora więc zastanowić się nad warunkami w jakich się to dzieje.