Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inteligencja emocjonalna a poziom twórczości u uczniów II klasy gimnazjum.

Tytuł:
Inteligencja emocjonalna a poziom twórczości u uczniów II klasy gimnazjum.
Emotional intelligence and creativity in gymnasium students.
Autorzy:
Piersiak, Jakub
Słowa kluczowe:
IE, emocje, adolescencja, twórczość, gimnazjum
EI, emotions, adolescence, creativity, gymnasium
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
INTELIGENCJA EMOCJONALNA A POZIOM TWÓRCZOŚCI U UCZNIÓW II KLASY GIMNAZJUMW niniejszej pracy zostały poddane analizie związki pomiędzy poziomem inteligencji emocjonalnej a twórczości w badanej grupie. Hipotezy badawcze odnosiły się do istnienia pozytywnych korelacji pomiędzy inteligencją emocjonalną i jej czterema podskalami (percepcja, rozumienie i zarządzanie emocjami oraz wykorzystywanie ich dla rozwoju) a poziomem twórczości.Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2010 na terenie Krakowa, i objęło 67 uczniów. Średni wiek w grupie badanej wynosił 14 lat i 5 miesiący. Najmłodsza osoba miała 13 lat, 11 miesięcy, natomiast najstarsza 14 lat i 10 miesięcy. Rozkład płci wśród respondentów to 65,6% kobiet i 34,4% mężczyzn.Użyto dwóch narzędzi: : Testu Inteligencji Emocjonalnej autorstwa dr M. Śmiei, dr A. Orzechowskiego i prof A. Beauvala, oraz Rysunkowy Test Twórczego Myślenia) autorstwa K. Urbana i H. Jellena w adaptacji A. Matczak. Dodatkowo, do testów dołączona została metryczka dotycząca danych socjodemograficznych przygotowana przez autora pracy.Analiza statystyczna nie potwierdziła żadnej z hipotez dotyczących związków pomiędzy poziomem inteligencji emocjonalnej a twórczością. Wszystkie uzyskane korelacje były nieistotne statystycznie. Odkryto natomiast inne zależności, występujące pomiędzy IE a danymi socjodemograficznymi, takimi jak płeć, sytuacja wychowawcza, uczęszczanie na zajęcia pozalekcyjne i rodzaj preferowanych zajęć szkolnych.

EMOTIONAL INTELLIGENCE AND CREATIVITY IN GYMNASIUM STUDENTS.In this work, relationship between emotional intelligence and creativity has been examined. Research hypothesis pertained to the existence of a positive correlation between EI with its four subscales (perception, understanding and managing emotions, as well as using emotions to facilitate thinking) and creativity.The research has been carried out in November 2010, in Cracow. 67 students have taken part in the study. Average age was 14 years and 5 months. The youngest student was 13 years and 11 months, and the oldest 14 years and 10 months old. Women constituted 65,6% of the studied group, men – 34,4%.Two measurement tools have been used: Test Inteligencji Emocjonalnej created by dr M. Śmieja, dr A. Orzechowski and prof A. Beauvala, as well as Rysunkowy Test Twórczego Myślenia) by K. Urbana i H. Jellena in A. Matczak’s adaptation. Additionally, a questionnaire concerning sociodemographic data created by the author has been used.Statistical analysis has not confirmed any of the hypothesis concerning the relationships between emotional intelligence and creativity. All correlations have been statistically insignificant. However, other relationships, between EI and sociodemographic data, such as gender, family situation, attendande in extra-curricular activities and types of preferred activities have been found

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies