Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Love Note to Self and Others. Performatyzm, metamodernizm i "Nowa Szczerość" w pracach Mirandy July

Tytuł:
Love Note to Self and Others. Performatyzm, metamodernizm i "Nowa Szczerość" w pracach Mirandy July
Love Note to Self and Others. Performatism, metamodernism and "New Sincerity" in the works of Miranda July
Autorzy:
Wajner, Anna
Słowa kluczowe:
performatism, metamodernism, "New Sincerity", Miranda July
performatyzm, metamodernizm, "Nowa Szczerość", Miranda July
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tej pracy jest pokazanie nowo formujących się w Stanach Zjednoczonych kategorii kulturowych i estetycznych: metamodernizmu, performatyzmu i „Nowej Szczerości” oraz uwidocznienie ich obecności w pracach amerykańskiej artystki Mirandy July. Ze względu na nieliczne opracowania tematu, metoda badawcza opiera się na własnej próbie wytropienia wyżej wymienionych kategorii, zdefiniowanych przez ich twórców - Robina van der Akkera i Timotheusa Vermeulena (metamodernizm), Raoula Eshelmana (performatyzm) oraz współczesnych poetów amerykańskich („Nowa Szczerość”) - w działaniach July, poprzez ich opis i analizę. Tego typu próba połączenia teorii i jej zastosowania w praktyce artystycznej pozwala ukazać, na ile współczesna sztuka kobieca w USA wkracza w nowy etap, odzwierciedlający kształtujące się zmiany kulturowe. Aby zaznaczyć, w jaki sposób w czasach nazwanych metamodernistycznymi, performatyczne jakości wpływają na rozwój nowej estetyki, skupiono się w pracy tej na nakreśleniu najnowszych koncepcji teoretyczno-twórczych.

The aim of this thesis is to show metamodernism, performatism and New Sincerity as newly formed categories of culture and aesthetics in the US and to trace them in the works of the American artist Miranda July. Taking into account the fact that few studies have been conducted concerning this topic, the methodology used here is based on an authorial trial to find the aforementioned categories as defined by Robin van der Akker and Timotheusa Vermeulena (metamodernism), Raoul Eshelman (performatism) and contemporary American poets (New Sincerity) in the projects done by July by describing and analyzing some of the artist's works. This mixture of theory and practice awards the opportunity to view the extent to which contemporary women art in the US is reaching a new stage which reflects present cultural changes. In order to emphasize the ways in which the performative qualities influence new aesthetics in the so-called metamodern times the main goal of this work is to depict the newest theoretical and creative concepts as functioning in art practices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies