Tytuł pozycji:
The role and impact of an internal customer on a service organization functioning
The aim of thesis is to answer the question of whether an internal client of an organization has an impact on its functioning. The main research problem that I put in work is to examine whether there is a relationship between knowledge about the development plans for the organization and the impact on its functioning. The second research problem is to investigate whether there is a relationship between the good relations prevailing within the organization and influence of employees on its functioning.After conducting and analysing research it has been found that internal clients have little or no knowledge about the development plans of the university, therefore, believe that they have no impact on its functioning, and that good social relations prevailing within the organization did not translate into influence over its functioning.
Celem pracy jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy klient wewnętrzny organizacji ma wpływ na jej funkcjonowanie. Główne problemy badawcze jakie zostały postawione w pracy, to zbadanie czy istnieje zależność miedzy wiedzą na temat planów rozwoju organizacji a wpływem na jej funkcjonowanie. Drugim problemem badawczym jest zbadanie czy istnieje zależność między dobrymi relacjami panującymi wewnątrz organizacji a wpływem pracowników na jej funkcjonowanie.Po przeprowadzeniu oraz przeanalizowaniu badań okazało się, że klienci wewnętrzni posiadają nikłą wiedze na temat planów rozwoju uczelni, dlatego też uważają, że nie mają wpływu na jej funkcjonowanie, jak również, że dobre relacje społeczne panujące wewnątrz organizacji nie przekładają się na możliwość wpływu na jej funkcjonowanie.