Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postać w reklamie - analiza na podstawie modelu FCB.

Tytuł:
Postać w reklamie - analiza na podstawie modelu FCB.
The figure in the advertising -analysis on the basis of the model FCB
Autorzy:
Kulikowska, Katarzyna
Słowa kluczowe:
advertising - fugures - model FCB - stereotype
model FCB – postać - reklama - stereotyp
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following dissertation will introduce and analyse most commonly used images of various figures (characters) occurring in commercial spots, as well as compare the world presented in these commercials to the Polish reality. The subjects of these deliberations are figures in commercials, in particular the appearance of various figures depending on the character of the advertisement’s message, the advertised product and the goal of the message. For this purpose an analysis of commercial spots was performed. Attention will be focused on the image of women, men, children, and the elderly as presented in commercials. This subject is interesting for the reason that commercial messages utilize a simplified image of reality, often using stereotypes and specific archetypes that may become part of social attitudes and opinions and have a great influence on the recipient. The purpose of this paper is to demonstrate elements of stereotypical presentation in commercials and to pinpoint if those elements are positively or negatively skewed. The last part of this dissertation has been devoted to the analysis of commercials according to the FCB model, an approach to the topic of gender and the perception of their associated social roles. The goal of the analysis was to create a typology of figures’ images in commercials - the outlined categories were described in detail based upon the author’s own observations and available literature relating to the subject.

Niniejsza praca przedstawia i analizuje najczęściej wykorzystywane wizerunki różnych postaci występujących w komunikatach reklamowych, a także prezentuje odniesieniem świata prezentowanego w reklamach do polskiej rzeczywistości. Tematem niniejszych rozważań są postaci w reklamach, a w szczególności wystąpienie różnych postaci w zależności od charakteru komunikatu reklamowego, reklamowanego produktu i celu danego komunikatu. W tym celu przeprowadzona została analiza spotów reklamowych. Uwaga skoncentrowana zostanie na obrazie kobiety, mężczyzny, dzieci i osób starszych, prezentowanych w reklamach. Jest to zagadnienie interesujące z tego względu, że przekazy reklamowe posługując się uproszczonymi obrazami rzeczywistości często wykorzystują stereotypy,określone archetypy które mogą stać się częścią postaw społecznych i mają wielki wpływ na odbiorcę. Zadaniem pracy jest wskazanie elementów stereotypowego prezentowania w reklamach i określenie, czy są to elementy nacechowane pozytywnie czy negatywnie.Ostatnia część pracy została poświęcona analizie reklam według modelu FCB, podejścia do zagadnienia płci i postrzegania związanych z nimi ról społecznych. Celem badania było utworzenie typologii wizerunków postaci w reklamie – wyodrębnione kategorie zostały szczegółowo scharakteryzowane w oparciu o własne obserwacje i dostępną literaturę poświęconą tej tematyce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies