Tytuł pozycji:
Wizerunek współczesnego feminizmu według opinii studentów kulturoznawstwa
„Wizerunek współczesnego feminizmu w opinii studentów kulturoznawstwa” to praca badawcza napisana na podstawie literatury oraz analiz i interpretacji wyników przeprowadzonych przeze mnie badań. W części teoretycznej zawarta jest historia feminizmu, podstawowe pojęcia związane z ruchem feministycznym, problematyka stereotypu medialnego feministek, przykłady przedstawiania feministek w polskich mediach oraz najgłośniejsze medialnie akcje z ich udziałem. Opisane zostało miejsce i znaczenie organizacji feministycznych w polskim życiu publicznym i kulturalnym. Wizerunek współczesnego feminizmu według studentów kulturoznawstwa badany był za pomocą kwestionariusza ankiety. Analiza wyników potwierdziła hipotezę główną pracy brzmiącą następująco: wizerunek współczesnego feminizmu według studentów kulturoznawstwa jest niespójny i różnorodny, nie jest on jednak odbierany negatywnie i stereotypowo. Dzięki interpretacji wyników i odniesienia się do przytoczonej teorii, zostały wyciągnięte wnioski i przewidywania na przyszłość.
‘The public image of modern feminism in opinion of cultural studies students’ is master’s thesis based on professional literature and analyses and interpretation of my scientific research. The theoretical chapter include history of feminism, basic feminist theories, stereotype of feminists and image of polish feminists presenting in media. Also I included place of feminist organizations in polish public, political and cultural life. The public image of modern feminism in opinion of cultural studies students was researched by questionnaires. Analyses of research results confirmed main hypothesis, which is: the public image of modern feminism in opinion of cultural studies students is incoherent and varied but not negative and stereotyped.