Tytuł pozycji:
Targi i wystawy jako element strategii promocji
The aim of this dissertation is to analyze the effectiveness of exhibitions and trade shows as part of a promotion strategy. This dissertation first introduces various marketing promotion strategy types, such as advertising, public relations, sponsorship, and additional promotion. Next, the characteristics of exhibitions and trade shows are presented, namely history, definitions, classification, organization and regulatory bodies regulating such activities. Finally, a case study of “Armplast” is discussed: the nature of the business, production, history and the firm's participation in exhibition and trade shows. This dissertation is based on a number of articles and publications from the fields of marketing and advertising.
Celem pracy jest analiza wystaw i targów, jako efektywnego elementu strategii promocji. Na początku pracy były omówione rodzaje marketingowych strategii promocji takie jak: reklama, public relations, promocja dodatkowa i sponsoring. Następnie została opisana charakterystyka targów i wystaw: historia, definicje, klasyfikacja, organizacja, oraz organizacje regulujące tą działalność. Na końcu została przedstawiona firma „Armplast”: działalność, produkcja, historia oraz udział na wystawach i targach. Praca była stworzona w oparciu o szereg publikacji z zakresu marketingu i reklamy.