Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Film, distribution, cinema, audience. Cinema distribution and popularizing feature films in Poland compared to changes in cinematography.

Tytuł:
Film, distribution, cinema, audience. Cinema distribution and popularizing feature films in Poland compared to changes in cinematography.
Film, dystrybucja, kino, widz. Dystrybucja kinowa i rozpowszechnianie filmów w Polsce na tle przemian w kinematografii.
Autorzy:
Steć, Anna
Słowa kluczowe:
rynek kinowy, dystrybucja, rozpowszechnianie filmów, kinematografia polska
cinema market, distribution, popularizing film, polish cinematography
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work is an attempt to analyze the cinema market in Poland in 1945-2011, taking into consideration the changes in cinematography which had an influence on cinema distribution and popularizing feature films in cinemas. Particular issues are presented chronologically in three chapters: “A State Monopoly”, “New Free Market Realities” and “At the Turn of the 21st Century”. In these chapters the author depicts the changes which occurred in cinematography under the influence of various factors. These will be as follows: political transformations, the appearance of multi-cinemas, Cinematography Act from 2005 together with creating the Polish Film Institute, and the digitalization of cinema. An important part of the work is devoted to the issue of film education and promoting ambitious cinema by art houses. The research is based on statistic data obtained from various sources and literature, as well as on numerous articles and Internet publications.

Praca jest próbą analizy rynku kinowego w Polsce w latach 1945-2011 z uwzględnieniem przemian w kinematografii, które wpłynęły na dystrybucję kinową i rozpowszechnianie filmów fabularnych w kinach. Poszczególne zagadnienia zaprezentowane zostały chronologicznie w trzech rozdziałach: „Państwowy monopol”, „Nowe realia wolnorynkowe” i „U progu XXI wieku”. Autor opisuje w nich zmiany, jakie dokonały się w kinematografii pod wpływem różnych czynników. Będą to kolejno: transformacje ustrojowe, pojawienie się kin wielosalowych, ustawa o kinematografii z 2005 roku wraz z jednoczesnym powołaniem do życia Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz cyfryzacja kina. Ważne miejsce w pracy zajmuje kwestia edukacji filmowej oraz promocji ambitnego kina poprzez działalność kin studyjnych. Badania oparte są na danych statystycznych uzyskanych z różnych źródeł oraz na literaturze zwartej, licznych artykułach i publikacjach internetowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies