Tytuł pozycji:
Analysis of advertisements on the pages of POLITYKA after 1989
This thesis is devoted to the analysis of advertisements in the magazine POLITYKA after transformation of government in 1989. The research that I conducted was meant to answer the question related to the editorial line, the most discussed topics ranging from 1990 to 2010. Morover the next goal of my studies was to anwser the question: "Since when in the "Politka" the advertisements are appearing and what factors was the reason for this to happen. In addition basing on the messages broadcasted through the advertisment in the paper i made a characteristic of a consumer/reader.
Praca poświęcona została analizie reklamy w czasopiśmie POLITYKA po transformacji ustrojowej z 1989 roku. Badania dotyczyły odpowiedzi na pytanie o linię redakcyjną, najczęściej poruszane tematy począwszy od 1990 aż do 2010 roku. Ponadto badania te miały na celu odpowiedź na pytanie o to, od kiedy w POLITYCE pojawiają się reklamy i jakie czynniki się do tego przyczyniły. Poza tym na podstawie analizy przekazów reklamowych pojawiających się na łamach pisma dokonana została charakterystyka czytelnika.