Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Impact of Language Awareness Training on the Acquisition of English Pronunciation

Tytuł:
The Impact of Language Awareness Training on the Acquisition of English Pronunciation
Wpływ treningu świadomości językowej na przyswajanie wymowy angielskiej
Autorzy:
Midor, Alicja
Słowa kluczowe:
awareness, pronunciation, Poles, adults, accent
świadomość, wymowa, Polacy, dorośli, akcent
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy magisterskiej p.t. Wpływ treningu świadomości językowej na przyswajanie wymowy angielskiej było zweryfikowanie głównego założenia tego trendu w językoznawstwie stosowanym w kontekście uczenia się wymowy języka angielskiego, zgodnie z którym zwiększanie u uczniów stopnia ich świadomości ma pozytywny wpływ na ich wiedzę i kompetencję w zakresie percepcji i artykulacji angielskiego systemu samogłosek.Praca niniejsza obejmuje wstęp, trzy rozdziały oraz konkluzje, z których rozdział pierwszy i drugi są rozdziałami teoretycznymi, zaś rozdział trzeci zawiera opis części praktycznej pracy. Rozdział I omawia nauczanie wymowy języka angielskiego w różnych metodach w kolejności chronologicznej. Po poruszeniu strony metodycznej, rozdział ten przedstawia także czynniki, wpływające na opanowanie wymowy języka obcego, główne różnice między wymową angielską i polską oraz trudności w uczeniu się wymowy angielskiej, jakie z reguły napotykają Polacy. W kolejnym rozdziale przedstawiony został zarys historii trendu świadomości językowej (Language Awareness), który powstał w Wielkiej Brytanii w latach osiemdziesiątych ub. wieku, oraz jego wpływ na nauczanie języka drugiego. Następnie, opisane zostały definicje pojęć związane z tym zagadnieniem, jak i wszystkie rodzaje „świadomości językowej.”Rozdział trzeci zawiera opis części praktycznej pracy, która jest badaniem opartym na pracy z dorosłymi uczniami uczonymi przeze mnie, którzy mają poważne problemy z danymi angielskimi samogłoskami i dyftongami. Rozdział ten obejmuje opis zajęć indywidualnych, których treść opierała się na specjalnie przygotowanych ćwiczeniach będących załącznikiem w tejże pracy. Ponadto, zawiera on także opis uczniów oraz omawia wszelkie procedury wykorzystane w badaniu. Na koniec przedstawione zostały wszelkie obserwacje, stanowiące istotne wskazówki dla innych nauczycieli języka angielskiego, którzy mogą zastosować je podczas zajęć, mających na celu rozwijanie percepcji i artykulacji wymowy angielskiej wśród Polaków.

The aim of the MA thesis entitled The Impact of Language Awareness Training on the Acquisition of English Pronunciation was verifying the main assumption of this trend in Applied Linguistics in the context of learning English pronunciation, according to which increasing learners’ awareness has a positive impact on both their perception and production of the English vowel system. The thesis is comprised of an introduction, three chapters and conclusions, among which Chapters 1 and 2 contain theoretical deliberations on the topic, while Chapter 3 constitutes the practical art of the thesis. Chapter 1 discusses teaching English pronunciation in various methods in chronological order. After raising the methodological issues, the chapter also presents the factors influencing the acquisition of FL pronunciation, the main differences between Polish and English phonological systems, as well as it discusses specific pronunciation difficulties that are usually encountered by Polish learners of English. In the following chapter, outline history of the LA Movement, which came into existence in Great Britain in the 1980s, was presented together with its impact on teaching the second language. Subsequently, definitions related to this issue as well as all the types of Language Awareness are presented.The practical part is included in Chapter 3, which is a study based on work with adult learners who have serious problems with specific vowels and diphthongs and who were taught by me during private tuition classes. The chapter contains the description of the individual classes, the content of which was based on specially-prepared exercises which are included in the Appendices to this thesis. What is more, it also contains the description of the subjects and discusses the procedures utilized in the course of the research. Finally, the chapter presents all the observations which might be significant cues for other teachers of English, who could utilize them in classes aimed at improving the perception and production of English pronunciation among Polish learners.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies