Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sekcja żaby. Amerykańskie szkoły średnie przez pryzmat stereotypów.

Tytuł:
Sekcja żaby. Amerykańskie szkoły średnie przez pryzmat stereotypów.
Frog dissection. American high schools through the prism of stereotypes.
Autorzy:
Sikora, Joanna
Słowa kluczowe:
szkoły średnie, stereotypy, zasady funkcjonowania, uczniowie
high schools, stereotypes, rules, students' life
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main goal of this thesis is to describe American high schools and many stereotypes commonly associated with them. From the first chapter one can learn about the history of American secondary education, and also about: decentralization in American education, school year and calendar, grades, tests and exams, courses and classes, bell schedules, graduation and high school diplomas. Chapter two covers the topic of typical high school pastimes: the prom, dances, ceremonies, feasts, extracurricular activities, sports events, yearbook. In chapter three there were described some financial issues concerning American high schools, for example: balancing schoolwork and paid job, underfunding and its impact on the high school campuses and courses, differences between public and private schools. Chapter four was dedicated to the broad topic of high school "social life": cliques and "caste system", bullying and school shootings, rules and policies, multiculturalism. The final chapter covers the topic of "American phenomenon of high school experience": the picture of typical high schools in culture, "ignorance" associated with American high school students, as well as few other stereotypes related to American secondary education (concerning issues like: religion, college, standardized tests, and... frog dissection).

Celem pracy jest przedstawienie amerykańskich szkół średnich, ze szczególnym uwzględnieniem kojarzonych z nimi stereotypów i charakterystycznych cech. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniom związanym z szeroko pojętym funkcjonowaniem liceów (decentralizacja, podział roku szkolnego, lata nauki, plan zajęć) oraz historią szkół średnich w Stanach. W rozdziale drugim omawiane są charakterystyczne dla liceów aktywności nie związane bezpośrednio z nauką, czyli: uroczystości, imprezy, przynależność do kółek zainteresowań, zajęcia sportowe; a także kwestia nauki poprzez zabawę. W trzecim rozdziale poruszony został problem finansowania szkół średnich w Stanach, oraz: niedofinansowanie, łączenie przez uczniów nauki w szkole z pracą zarobkową, wpływ kwestii finansowych na wygląd licealnego campusu, różnice między placówkami finansowanymi ze środków publicznych, a prywatnymi. Czwarty rozdział poświęcony jest tematowi "układów społecznych" w liceach. Omawiane są w nim zagadnienia, takie jak: podziały, kliki, "drabina społeczna"; przemoc i szkolne strzelaniny; zasady i osoby rządzące amerykańskimi szkołami średnimi; wielokulturowość. Ostatni rozdział, piąty, przybliża między innymi kwestię wizerunku liceów w kulturze popularnej, oraz kilka bardziej charakterystycznych stereotypów związanych z amerykańskimi szkołami średnimi. Zakończenie podsumowuje temat przewodni pracy, a także rozwija wątek główny ostatniego rozdziału: próbę odpowiedzi na pytanie, czy istnieje "amerykański fenomen szkoły średniej".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies