Tytuł pozycji:
Znajomość i realizacja koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wśród małych przedsiębiorstw, na przykładzie firm zBiłgoraja.
Niniejsza praca jest próbą zbadania i opisania stanu wiedzy przedsiębiorców z małych firm z miasta Biłgoraj oraz tego, czym według nich jest SOB, a także sposobu realizacji założeń CSR we wszystkich obszarach.W pracy opisane zostały podstawowe filozoficzne i teoretyczne podstawy oraz definicje Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Ponadto poruszone zostają takie tematy jak: opis wybranych modeli CSR, charakterystyka podmiotów pod względem ich oczekiwań, ogólne zasady i obszary CSR.Oprócz teoretycznego opisu CSR w pracy zaprezentowane zostały wyniki badań przeprowadzonych z przedsiębiorcami. Badania przeprowadzone zostały metodą jakościową, przy użyciu indywidualnego wywiadu pogłębionego. Pozyskane informacje pozwalają na szeroki opis: stanu wiedzy na temat CSR, sposób definiowania CSR oraz to, jakie działania społecznie odpowiedzialne realizują.
This paper is an attempt to explore and describe the state of knowledge entrepreneurs of small businesses from the city Bilgoraj and what they believe is the CSR, as well as how to implement CSR principles in all areas.The paper described the fundamental philosophical and theoretical basis and definitions of Corporate Social Responsibility. Moreover, be tackled topics such as: description of selected models of CSR, the characteristics of entities in terms of their expectations, the general principles and areas of CSR.In addition to the theoretical description of CSR in the work presented results of studies conducted with entrepreneurs. Tests were conducted qualitative method, using individual depth interviews. Obtained information allows a broad description: The state of knowledge on CSR, and define how it is to carry out socially responsible actions.