Tytuł pozycji:
Franczyza na obecnym rynku turystycznym ze szczególnym uwzględnieniem polskiej branży gastronomicznej
This master thesis presents franchising as a very interesting method of business cooperation and an instrument of expending company. By showing advantages, disadvantages and obligation from all sides, the author presents franchising as trustworthy business concept. Putting emphasis on the Polish catering industry, by the showing the scale of its use. Both Polish and English literature target on franchising, reliable internet sources and publications were used for this thesis. The observation section is constituted of the analysis report's and graph's about Polish tourism market, specify catering part of it.
Poniższa praca ukazuje franczyzę jako interesującą metodę prowadzenia działalności gospodarczej oraz instrument rozwoju przedsiębiorstw. Ukazując wady i zalety franczyzy jak również korzyści oraz obowiązki obu stron umowy franczyzowej, autorka miała na celu przedstawienie franczyzy jako wiarygodnego modelu działalności gospodarczej.Poprzez prezentację skali zastosowania autorka starała się ukazać trafność zastosowania tej formuły współpracy gospodarczej na rynku turystycznym, ze szczególnym przedstawieniem polskiej branży gastronomicznej. W pracy wykorzystano zarówno polską, jak i anglojęzyczną literaturę poświęconą franczyzie oraz wiarygodne źródła i publikacje internetowe. Część obserwacyjna opracowana została na podstawie analizy wykresów oraz raportów dotyczących polskiego sektora turystycznego, a szczególnie części gastronomicznej.