Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Muzułmańska kultura przedsiębiorczości

Tytuł:
Muzułmańska kultura przedsiębiorczości
The culture of Islamic entrepreneurship
Autorzy:
Kosiński, Tomasz
Słowa kluczowe:
islam – kultura – przedsiębiorczość – muzułmański – wartości kulturowe
cultural values, culture, entrepreneurship, Islam, muslim,
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work examines the relationship and connections between theoretical culture approach, Islamic culture and Islamic entrepreneurship. This paper explores different dimensions of Islamic culture in the context of the works of cultural studies and their real aspects. Paper shows significant cultural values that affect business activity and make it different from conventional economics. The era of globalization causes significant changes in all kinds of economic activities. Because of unprecedented in human history mobility of factors of production understanding of different cultures and their unique cultural phenomena. Improvement of the knowledge of world of Islam seems to be crucial on economical, religious and geopolitical grounds. Muslim culture and civilization from the very beginning put a great value on all kinds of economic activities. As there is no separation between religion and state in Islam and religion is present in every single dimension of life, Islamic economics has its own principles and rules influenced by Islamic law (religious law).

W pracy zbadano zależności i powiązania pomiędzy teoretycznymi aspektami kultury, kulturą muzułmańską a muzułmańskim modelem przedsiębiorczości. W pracy zanalizowano różne wymiary muzułmańskiej kultury biznesu w kontekście teoretycznego dorobku nauk o kulturze i ich rzeczywistych realizacji w świecie islamu. Autor stara się uwypuklić znaczenie tych wartości kulturowych, które odróżniają ekonomię muzułmańską od konwencjonalnej. Era globalizacji powoduje istotne zmiany we wszystkich sferach działalności gospodarczej. Z powodu niespotykanej dotąd w historii mobilności czynników produkcji istotnego znaczenia nabiera zrozumienie innych kultur i zachodzących zjawisk kulturowych. Poznanie cywilizacji świata islamu wydaję się szczególnie ważne zarówno z powodów ekonomicznych, religijnych i geopolitycznych. Cywilizacja muzułmańska od początków swego istnienia akcentuje wartość przedsiębiorczej działalności ludzi. Islam nie uznaje rozdziału religii od państwa, a religia przenika wszystkie dziedziny życia, ekonomia muzułmańska posiada więc swoją specyfikę i zasady, ukształtowane przez prawo islamu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies