Tytuł pozycji:
Reklama porównawcza w prawie polskim i w prawie unijnym
This study discusses the issue of admissibility of comparative advertising in the Polish law and EU law. The study characterized the concept of comparative advertising and its regulation in the Polish legal system unfair competition and EU law, and the list of reasons for the legality of the use of this form of advertising in Poland and on the basis of EU directives. The paper takes the issue of the reputation of the trade mark in comparative advertising, and an overview of the case law of the Court of Justice of the EU in terms of comparative advertising.
Niniejsza praca omawia problem dopuszczalności stosowania reklamy porównawczej na gruncie prawa polskiego i unijnego. W pracy scharakteryzowane zostało pojęcie reklamy porównawczej, jej uregulowanie w polskim systemie prawa nieuczciwej konkurencji oraz w prawie unijnym, a także katalog przesłanek legalności stosowania tej formy reklamy w Polsce oraz na gruncie dyrektyw UE. Praca podejmuje problematykę korzystania z renomy znaku towarowego w reklamie porównawczej oraz zawiera przegląd orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE w kwestii reklamy komparatywnej