Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategic crowdsourcing as an emerging form of global entrepreneurship

Tytuł:
Strategic crowdsourcing as an emerging form of global entrepreneurship
Autorzy:
Kopeć, Katarzyna Dorota
Szopa, Anna
Data publikacji:
2015
Wydawca:
IGI Global
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9781466687981
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/17608  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Entrepreneurs are looking for effective ways to internationalize their business ideas. Online crowdsourcing platforms enable them to access vast resources held by geographically scattered individuals with different backgrounds who are outside an organization’s boundaries. Entrepreneurs leverage knowledge and services from a crowd (an undefined group of web users) through an open online call for solution. Presented analysis will help to understand better the relationship between crowdsourcing business model and global entrepreneurship. Crowdsourcing process goes beyond achieving an efficiency-driven economy stage. The new venture reflects better competitiveness and economic-development performance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies