Tytuł pozycji:
Wizerunek kandydatów na prezydenta RP: Jarosława Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego w tygodnikach: “Newsweek”, “Polityka”, “Przegląd”, “Wprost” w kampanii wyborczej po 10 kwietnia 2010 roku
- Tytuł:
-
Wizerunek kandydatów na prezydenta RP: Jarosława Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego w tygodnikach: “Newsweek”, “Polityka”, “Przegląd”, “Wprost” w kampanii wyborczej po 10 kwietnia 2010 roku
Image of Jarosław Kaczyński and Bronisław Komorowski, candidates in presidential ellections in Poland , after 10 april 2011 in "Newsweek Polska", "Polityka", "Przegląd" and "Wprost" weeklies
- Autorzy:
-
Tywonek, Tomasz
- Słowa kluczowe:
-
Kaczyński, Komorowski, presidential ellections, image
kampania wyborcza, Komorowski, Kaczyński, wizerunek
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca opisuje wizerunek Bronisława Komorowskiego i Jarosława Kaczyńskiego, kandydatów na Prezydenta RP w wyborach 2010 roku, w tygodnikach Newsweek, Polityka, Przegląd i Wprost, począwszy od 10 kwietnia 2010 roku. Opisuje podstawowe zasady marketingu politycznego oraz zasady budowania wizerunku jako najważniejszej kompetencji współczesnego polityka. Zawiera informacje o tygodnikach, ich dziennikarzach, kalendarium wyborów prezydenckich AD 2010 oraz informacje biograficzne o kandydatach. Praca analizuje publikacje tygodników i najważniejsze elementy wizerunku obydwu kontrkandydatów. Spośród nich najważniejsze jakimi były „przemiana” Jarosława Kaczyńskiego po katastrofie Smoleńskiej i tragicznej śmierci brata, poparcie kościoła katolickiego, siłę i pomysłowość sztabu wyborczego. Bronisław Komorowski zwyciężył dzięki wiarygodności w oczach elektoraty lewicowego, który w pierwszej turze wyborów głosował na G. Napieralskiego. Jednocześnie nie straci wyborców Platformy dzięki wsparciu premiera D. Tuska. Metodami badania były: analiza zawartości i dyferencjał semantyczny Osgooda. Praca pokazuje także zmiany deklarowanego poparcia w sondażach przedwyborczych, rosnące poparcie Jarosława Kaczyńskiego, związane z siłą kampanii, swoistej atmosfery communitas, jaka powstała po śmierci Marii i Lecha Kaczyńskich oraz siły nowego, umiarkowanego wizerunku „przemiany”.
This Master's thesis describes images of Bronisław Komorowski and Jarosław Kaczyński, two most importand candidates in polish presidential election campaign 2010, after death of Lech Kaczyński in airplane crash in Smoleńsk, 10 april 2010, in four important polish weeklies: "Newsweek Polska", "Polityka", "Przegląd" and "Wprost". Describes, basic rules of of political marketing and importance of public image for contemporary polititians. It guides through press market in Poland during ellections, gives information about journalists, biographies of candidates and overview of campain milestones. Image of Jarosław Kaczyński was created in specific atmosphere of communitas, which appeared in Poland after 10 of april. Jarosłąw Kaczyński and his staff, started to present an idea of change, from well known, tough, right wing leader, with long ati communist track record into a gentle person, with moderate vision of national politics. Supported by catholic church, wise staff members, he flourished his chances and almost beaten Bronisław Komorowski, during short campaign. Komorowski was strongly supported by prime minister D. Tusk, thanks to him he achieved votes from traditional Platforma Obywatelska supporters add because of his restored actively, credibility for left side ellectorate. Pools presented during campaign were showing increase of winning potential of Kaczyński, what we recognize as proof of his efficiency and power of new image.