Tytuł pozycji:
Ambasadorzy turystki konferencyjnej na przykładzie Krakowa i Uniwersytetu Jagiellońskiego
The aim of this thesis it to present the role and importance of meetings industry in today’s world. Nowadays, when the world becomes a ‘global village’, the meaning of business meetings is large and is characterized by an increasing trend. The representatives of business associations and organizations through more or less formal discussions are trying to shape the character of temporary politics, economics and culture. Poland is seen as an attractive market with good prospects ahead of development in this area. Also, conference tourism is becoming one of the main brands of Cracow, thanks to having such ambassadors as Jagiellonian University.
Celem pracy jest przedstawienie roli i znaczenia organizowania konferencji we współczesnym świecie, natomiast tezą to, iż turystka kongresowa staje się jedną z marek turystycznych Krakowa, dzięki posiadaniu takich ambasadorów, jakim jest Uniwersytet Jagielloński. W obecnych czasach, kiedy świat staje się „globalną wioską”, szczególnego znaczenia nabierają spotkania przedstawicieli biznesu, stowarzyszeń, organizacji, których członkowie poprzez wzajemne kontakty i mniej czy bardziej formalne rozmowy starają się kształtować charakter współczesnej polityki, ekonomii i kultury. Rola turystyki biznesowej we współczesnej gospodarce jest duża i cechuje ją tendencja rosnąca. Wraz z turystyką konferencyjną, jest jedną z najlepiej rozwijających się gałęzi turystyki. Polska natomiast postrzegana jest jako rynek atrakcyjny i mający przed sobą duże perspektywy rozwoju w tej dziedzinie.