Tytuł pozycji:
The model of manager on the basis of job offers analysis
W pracy dokonano analizy ofert pracy na stanowiska menedżerskie zamieszczonych na portalach pracy (Pracuj.pl-5 ofert, Jobs.pl-5ofert, Gazetapraca.pl-5 ofert, Infopraca.pl-5 ofert, Praca.pl-4 oferty) oraz w gazetach codziennych. Badania zostały przeprowadzone w dniach 01.11.2011 do 14.11.2011. Sposób wybierania ofert z portali odbywał się na zasadzie najczęściej pojawiającej się oferty. Na podstawie analizy wyników określono profil idealnego menedżera. Wyjaśniono takie pojęcia jak: zarządzanie, efektywność menedżerska, wiedza. Jednocześnie poparto hipotezę postawioną we wstępie, że idealny menedżer to człowiek zorientowany na przyszłość, niezaniedbujący spraw bieżących charyzmatyczny lider, sprawiedliwy dowódca oraz zaufany przyjaciel.
In this paper, there was made an analysis of job offers for managers that were published in job portals and newspapers. The research was conducted from the 1st November 2011 to the14th November 2012. The way of choosing an offer from the portals was made on the basis of the most frequently appeared offer. According to this analysis results, there was created a profile of an ideal manager. There were explained such notions as management, manager effectiveness. Moreover, there was confirmed the hypothesis from the introduction that the ideal manager is a person oriented to future, not neglecting current matters, charismatic, righteous leader and trusted friend.