Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The impact of lifestyle changes on upbringing process. The phenomenon of childhood institutionalization.

Tytuł:
The impact of lifestyle changes on upbringing process. The phenomenon of childhood institutionalization.
Wpływ przemiany stylu życia na proces wychowania. Zjawisko instutucjonalizacji dzieciństwa.
Autorzy:
Płachno, Olga
Słowa kluczowe:
institutionalization, childhood, upringing, after-school activities, education
instytucjonalizacja, dzieciństwo, wychowanie, zajęcia dodatkowe, edukacja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis is to present phenomenon of childhood institutionalization in Poland. Certainly, changes of a family model as well as changes of a contemporary parents’ lifestyle, impact on a way of upbringing a new generation. Ubiquitous need of being successful is also taken into consideration while teaching children what is important in their life. Parents plan a career path and carefully and consistently select after-school activities for their children. While parents are fulilling their professional ambitions, after- school activities for their children are absolutely necessary form of care to be provided. It’s also worth to review childhood institutionalization as an inevitable necessity. I hope that the issues presented in the thesis will answer childhood insitutionalization- related questions, or stimulate reflection on this ever-wider phenomenon.

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska instytucjonalizacji dzieciństwa w Polsce. Z pewnością przemiany dotyczące modelu rodziny, jak również stylu życia współczesnych młodych rodziców nie pozostają bez wpływu na sposób wychowywania nowego pokolenia. Wszechobecna potrzeba odnoszenia zawodowych sukcesów zostaje uwzględniona także podczas przekazywania dzieciom życiowych wartości. Rodzice planują swoim dzieciom ścieżkę zawodową oraz starannie i konsekwentnie dobierają zajęcia już od najmłodszych lat. Zajęcia dodatkowe, na które uczęszczają dzieci są także niezbędną formą opieki, jaką dzieci mają zapewnioną, podczas gdy rodzice realizują swoje zawodowe ambicje. Warto zatem także spojrzeć na instytucjonalizację dzieciństwa jako pewną nieuniknioną konieczność. Mam nadzieję, że przedstawione w pracy zagadnienia przyniosą odpowiedź na pytania dotyczące instytucjonalizacji dzieciństwa, lub też wzbudzą refleksję na temat tego, coraz to powszechniejszego, zjawiska.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies