Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek Krakowa wśród turystów holenderskich

Tytuł:
Wizerunek Krakowa wśród turystów holenderskich
The Image of Cracow in opinion of Dutch tourists
Autorzy:
Choromańska, Ewelina
Słowa kluczowe:
marketing terytorialny, wizerunek miasta
city image, territorial marketing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem pracy jest wizerunek Krakowa wśród turystów holenderskich. Praca składa się z 4 rozdziałów, z czego trzy pierwsze stanowią część teoretyczną pracy. W rozdziale pierwszym przedstawione zostały teoretyczne aspekty wizerunku w ujęciu marketingu terytorialnym. Opisane zostały tu rodzaje wizerunku oraz w dalszej kolejności, istota i cechy wizerunku miasta. Rozdział drugi w całości poświęcony został miastu stanowiącemu przedmiot budowy wizerunku. Przedstawiono w tej części poszczególne etapy kreowania wizerunku miasta, jego elementy składowe oraz rodzaje. Ponadto opisane zostały tu główne narzędzia wykorzystywane do kształtowania wizerunku miasta, podmioty odpowiedzialne za ten proces oraz potencjalni adresaci działań budujących wizerunek miasta. W rozdziale trzecim natomiast dokonano charakterystyki miasta Kraków. Zaprezentowano poszczególne działania w zakresie budowy wizerunku stolicy małopolski przez organy samorządowe jak i inne podmioty aktywnie uczestniczące w tym procesie. Ostatni rozdział stanowi empiryczną część pracy ukazującą podsumowanie przeprowadzonych badań ankietowych, które ukazały wizerunek Krakowa wśród turystów holenderskich oraz główne, ich zdaniem, atuty byłej stolicy Polski.

This master thesis concerns an image of Cracow among Dutch tourists. It consists of four chapters from which three of them are theoretical part. The first chapter presents theoretical aspects of an image in territorial marketing. There has been described the essence of an image, its different types and features. The second chapter is devoted to a city as an object of image creation. This part shows particular phases of building an image of a city, its elements and types. Moreover, there has been described the main instruments used to create a city image as well as institutions and organizations responsible for this process and its prospective recipients. The third chapter concerns Cracow. It presents characteristic of the city and particular steps taken by the local authority and different organizations involved in building the Cracow’s image. Last chapter is an empirical part of the thesis showing results of the poll led among Dutch tourists visiting Cracow. It reveals Image of Cracow and city assets according to Dutch visitors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies