Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w stymulowaniu samodzielności i aktywności matematycznej uczniów klasy trzeciej

Tytuł:
Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w stymulowaniu samodzielności i aktywności matematycznej uczniów klasy trzeciej
The use of educational games and activities to stimulate the activity of self-reliance and a third class pupils
Autorzy:
Gut-Kuźma, Anna
Słowa kluczowe:
gry zabawy dydaktyczne w nauczaniu
fun educational games to teach
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem badań było zastosowanie gier i zabawy dydaktycznych w nauce matematyki. Celem badań było ukazanie jaki wpływ na naukę matematyki mają gry i zabawy dydaktyczne w nauczaniu dzieci klasy trzeciej Szkoły Podstawowej na Cyrhli. Problematyka opierała się na ustaleniu czy gry i zabawy dydaktyczne mają wpływ n naukę matematyki , czy ułatwiają przyswojenie materiału oraz jakie gry i zabawy dydaktyczne mogą pomóc dzieciom zrozumieć materiał. Przeprowadzane badania ukazały, iż gry i zabawy dydaktyczne powinny stanowić nieodłączny element nauki przedmiotu, kształtując sposób myślenia oraz umiejętności radzenia sobie z nowym przyswajanym materiałem. Cel badań realizowano za pomocą sondażu diagnostycznego, w którym posłużono się techniką obserwacji zachowań uczniów klasy trzeciej oraz testem osiągnięć uczniów po zakończeniu klasy drugiej i klasy trzeciej szkoły podstawowej. Badaniem objęto 14 uczniów z wybranej szkoły gminy Zakopane. Uzyskane wyniki badań potwierdzają konieczność stosowania gier i zabaw dydaktycznych w nauczaniu matematyki w edukacji wczesnoszkolnej. Potwierdzony zostaje znaczący wpływ stosowania gier i zabaw dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej. Widoczne są również efekty stosowania gier i zabaw dydaktycznych w łatwości przyswajanego materiału oraz łatwości logicznego myślenia dobrze kształtowanego przez przedmiot jakim jest matematyka.

The subject of the research was the use of educational games and fun in learning mathematics. The aim of this study was to show the impact on teaching math by fun and games in teaching third grade children at primary school at Cyrhla. The issue was based on determining whether games and activities have an impact on teaching mathematics, or facilitate the assimilation of material and if games and activities can help children understand the material. Conducted research has shown that games and activities should be an integral part of learning subject, shaping the thinking and the ability to cope with the new material assimilated.Purpose of the study was realized by means of a diagnostic survey, which uses the technique of behavioral observation of third grade students and the test of student achievements at the end of the second and third grade of primary school. The study involved 14 students from the school from municipal area of Zakopane.Obtained results confirm the need for educational games and activities for teaching mathematics in early childhood education. A significant effect of educational games in early childhood education is confirmed. The effects of using educational games are shown in the ease of material assimilation and simplicity of logical thinking shaped by the subject that math is.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies