Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fostering learning motivation of elementary schoolchildren

Tytuł:
Fostering learning motivation of elementary schoolchildren
Rozwój motywacji do uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Autorzy:
Wiśniecka, Małgorzata
Słowa kluczowe:
motywacja, uczenie się, uczniowie klas początkowych
motivation, learning, schoolchildren in elementary school
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis concentrates on learning motivation of schoolchildren in elementary school, grades 1-3, and measures undertook by parents and teachers aimed at fostering motivation. The aim of this work is to indicate dominating motives and methods of strengthening them by parents and teachers.The author attempts to determine what motivates elementary schoolchildren to learn, which of these motives dominate and how parents and teachers can help children to foster their learning motivation.The research included interviews conducted with schoolchildren from grades 1-3, whilst the parents and teachers filled in a survey questionnaire. The analysis of this data revealed dominating motives; the strongest of these turns out to be ambition.These motives are mostly influenced by measures undertook by parents and teachers as well as their attitudes.

Przedmiotem pracy jest motywacja do uczenia się dzieci klas I-III oraz działania podejmowane przez rodziców i nauczycieli zmierzające do rozwoju motywacji. Z kolei celem jest wskazanie dominujących motywów i sposobów ich wspierania przez rodziców i nauczycieli. Problematyka opiera się na ustaleniu jakie motywy uczenia się występują u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które z nich są dominujące oraz w jaki sposób rodzice i nauczyciele wpierają dziecko w rozwoju motywacji do ucznia się. Wśród uczniów, z trzech pierwszych, drugich i trzecich klas został przeprowadzony wywiad, natomiast do rodziców i nauczycieli skierowano kwestionariusz ankiety. Analiza wypowiedzi wykazała, że występujące wśród uczniów motywy, z których ambicyjne stanowią rolę dominującą są istotne w procesie uczenia się. A na ich rozwój decydujący wpływ mają działania i postawy rodziców oraz nauczycieli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies