Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Topic: The life aspirations and the attitudes towards world presented on the example of former pupils of The Reform School for Juvenile Delinquents of Saint Sister Faustine in Cracow.

Tytuł:
Topic: The life aspirations and the attitudes towards world presented on the example of former pupils of The Reform School for Juvenile Delinquents of Saint Sister Faustine in Cracow.
Aspiracje życiowe i postawy światopoglądowe na przykładzie byłych wychowanek MOW im Św. Siostry Faustyny w Krakowie
Autorzy:
Wnęk, Magdalena
Słowa kluczowe:
wartościaspiracje życiowe światopoglądbyłe wychowanki Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego
•\tValues\n•\tLife aspirations\n•\tThe attitudes towards world\n•\tThe world view \n•\tFormer students of the reform school for juvenile delinquents
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This is a research work. The beginning is an introduction to the research issues. The first chapter- based on the available literature- includes the theoretical knowledge about social maladjustment and social correctness effects. It presents a definition, classification and conditionings of life aspirations and values. Moreover it also contains an analysis of correlation between aspirations and values deriving from them. The second chapter includes a world view, a concept of oneself and one’s identity being a part of this world view. The third chapter includes the methodology of my own research. It introduces the aims, the problems, the hypothesis, the methods, the techniques and the organization and areas of the research. The fourth chapter is the analysis of the own research. It also introduces the characterization of the research group and the pedagogic conclusions

Praca ma charakter badawczy. Wstęp jest wprowadzeniem do problematyki badań. Rozdział pierwszy w oparciu o dostępne pozycje z literatury przedmiotu zawiera wiedzę teoretyczną z zakresu: niedostosowania społecznego i efektywności oddziaływań resocjalizacyjnych. Zaprezentowano także definicję, klasyfikację oraz uwarunkowania aspiracji życiowych. Umieszczono w nim także definicję, klasyfikację i uwarunkowania wartości oraz analizę współzależności pomiędzy aspiracjami a wartościami. Rozdział drugi dotyczy światopoglądu, koncepcji siebie oraz tożsamości będącej elementem owego światopoglądu. Rozdział trzeci obejmuje metodologię badań własnych, w skład, którego wchodzą również, podrozdziały dotyczące: przedmiotu i celów badań, problemów badawczych, metod, technik i narzędzi badań oraz organizacji i terenu badań. Rozdział czwarty to analiza badań własnych, zamieszczono w nim także charakterystykę grupy badawczej, wnioski i postulaty pedagogiczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies