Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Territorial marketing in the city of Sanok

Tytuł:
Territorial marketing in the city of Sanok
Marketing terytorialny miasta Sanok.
Autorzy:
Bielec, Katarzyna
Słowa kluczowe:
marketing mix - marketing terytorialny - Sanok - wizerunek jednostki terytorialnej
marketing mix – territorial marketing – Sanok – an image of the territorial unit
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu przeprowadzenie analizy wykorzystywania narzędzi marketingu terytorialnego miasta Sanok. Cześć teoretyczna zawiera opracowanie koncepcji oraz istoty marketingu terytorialnego. Zawarte zostały w niej zagadnienia dotyczące podstaw powstania wyżej wymienionej tematyki, jej celu, cech charakterystycznych oraz typów i rodzajów. Ponadto omówiono przedmiot, podmioty oraz rynki docelowe na których skupiają się jednostki samorządowe oraz narzędzia przez nich wykorzystywane. Opracowanie to zostało stworzone na podstawie obszernej bibliografii składającej się z literatury, aktów prawnych oraz roczników statystycznych. Podstawą części badawczej jest sześć hipotez, które zweryfikowano za pomocą kwestionariusza ankiety. Zadano 20 pytań, z czego 5 odnosiło się do tak zwanej „metryczki”. Respondentami było 50 osób spośród zbiorowości incydentalnej. Hipotezy postawione w niniejszej pracy zostały pogrupowane według związku z poszczególnymi elementami marketingu - mix: produktem, ceną, dystrybucją oraz promocją. Z sześciu hipotez tylko jedna została odrzucona. Potwierdzono natomiast w 75% fakt, że: zaplecze handlowo - usługowe jest wyrazem rozwoju miasta a ilość miejsc pracy oraz placówki kulturowe wpływają na jego wizerunek. Kolejna hipoteza potwierdzona w 100%, związana jest z ceną. Jej treść brzmi następująco: poziom lokalnych podatków wpływa na postrzeganie miasta przez mieszkańców. Teorią całkowicie odrzuconą jest hipoteza związana z dystrybucją. Dotyczy ona korzystania z różnorodnych form komunikacji, które w założeniu powinny wpływać na skuteczność procesu komunikacji władz miasta z jego mieszkańcami. Badania jednak wykazały, że nie jest to prawdą. Ostania z postawionych hipotez, podobnie jak trzy pierwsze, została potwierdzona w 75%. Oznacza to, że organizowane przez miasto eventy sprzyjają kreowaniu pozytywnego wizerunku miasta w oczach mieszkańców. Podsumowując w pracy udowodniono fakt, że władze miasta Sanoka świadomie korzystają z narzędzi marketingu terytorialnego i tym samym kreują wizerunek miasta.

The present thesis is aimed at analysing the ways of utilising territorial marketing tools for the city of Sanok. The theoretical part of the thesis contains a study of the concept and essence of territorial marketing. It discusses issues concerning the basics of development of territorial marketing, its goals, its characteristic features as well as its varieties. Moreover, the subject of territorial marketing, parties involved as well as target markets which are the main focus of local government units and tools used by these units are discussed. The study was created based on comprehensive set of literature, legal acts and statistical yearbooks. The research part of the thesis is based on six hypotheses which have been verified using a questionnaire. 20 questions related to the subject matter were asked while several of these were checking questions and there were additional 5 questions concerning the so-called “certificate”. 50 people coming from an incidental community were the actual respondents. Hypotheses stated in the thesis have been classified according to their relation to individual components of marketing mix: product, price, distribution, and promotion. Only one out of six hypotheses was rejected. However it was confirmed in 75% that: commercial & service base represents the development of the city, the number of workplaces affects the image of the city and that cultural institutions have an impact on the image of the city as well. The hypothesis which was fully confirmed concerns the price. The content of the hypothesis is as follows: the level of local taxes influences the perception of the city by its inhabitants. The hypothesis which was fully rejected concerns distribution. It is related to the use of various forms of communication which in essence should impact the effectiveness of communication between the city authorities and the inhabitants. However, the research has shown that this is not true. The last hypothesis was confirmed in 75% just like the first three ones. This means that it can be assumed with a high probability that events organised by the city promote the creation of a positive image of the city among its inhabitants. The present thesis has proved that the authorities of Sanok city consciously take advantage of territorial marketing tools thus enhancing the image of the city.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies