Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Analiza porównawcza dzieła literackiego i filmu na lekcjach języka polskiego w gimnazjum na przykładzie Hamleta Wiliama Szekspira."

Tytuł:
"Analiza porównawcza dzieła literackiego i filmu na lekcjach języka polskiego w gimnazjum na przykładzie Hamleta Wiliama Szekspira."
„A comparative analysis of the literary work and film in the Polish language class at secondary school using the example of Hamlet by William Shakespeare.”
Autorzy:
Warchoł, Kinga
Słowa kluczowe:
analiza porównawcza, film, Hamlet, Szekspir, gimnazjum
a comparative analysis, film, Hamlet, Shakespeare, a secondary school
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This bachelor’s thesis is fully devoted to a comparative analysis of film and literary work using the example of Hamlet by William Shakespeare. Chapter I refers to the history of drama in general and the circumstances of its origin. Chapter II is dedicated entirely to film as a new thriving art genre. The third chapter, however, is devoted to the vital role of the school, whose job is to educate the secondary school students not only in the literary sphere, but also with regard to art. The thesis includes lesson conspects, that the teacher of Polish can make use of in class in order to familiarize the students with the notions and vocabulary related to film. A survey carried out among secondary school students is also included, aming to show the reasons why they usually prefer to watch a film rather than read the book it is based on.

Niniejsza praca licencjacka poświęcona jest w całości analizie porównawczej filmu i dzieła literackiego na przykładzie Hamleta Williama Szekspira. Rozdział I nawiązuje do historii dramatu w ogóle oraz okoliczności jego powstania. Rozdział II poświęcony jest całkowicie filmowi jako nowemu, prężnie rozwijającemu się rodzajowi sztuki. Natomiast rozdział III odwołuje się do ważnej roli szkoły, która ma za zadanie kształcić młodzież gimnazjalną nie tylko w sferze literackiej, ale również w sferze sztuki. Praca przedstawia konspekty lekcji, które nauczyciel polonista może wykorzystać na lekcjach języka polskiego w celu przybliżenia uczniom zagadnień i terminologii z dziedziny filmu. Przedstawione jest również badanie przeprowadzone w gimnazjum, które ma na celu ukazanie dlaczego uczniowie częściej wybierają film zamiast lekturę książki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies