Tytuł pozycji:
Legal protection of image rights and the ways of their infringement in social networks based on the case of Nk.pl and Facebook.com
Przedmiotem mojej pracy jest problematyka prawa do wizerunku na gruncie serwisów społecznościowych. W swoich rozważaniach ograniczam się wyłącznie do dwóch najpopularniejszych w Polsce – Facebook.com. i Nk.pl. W swojej pracy wskazuję, że portale społecznościowe, stanowią miejsce, w którym często dochodzi do naruszenia prawa do wizerunku. W celu ukazania tego zjawiska analizuję dane statystyczne oraz cechy wspomianych serwisów. Dokonuję również analizy samego pojęcia „wizerunek”, wskazując jego ewolucję i różne sposoby definiowania, a także staram się odnieść dotychczasowe definicje do portali społecznościowych. Istotna jest również analiza regulacji prawa do wizerunku, którą badam pod kątem tego czy jest wystarczająca do zastosowania w nowych realiach. Na koniec swojej pracy dokonuję omówienia sposobów naruszenia prawa do wizerunku, które ze względu na ich umiejscowienie w portalach społęcznościowych mają odmienny charakter od „tradycyjnych” form ingerencji w przedmiotowe dobro.
The subject of my thesis is the issue of image rights in social networks. I limited my deliberations only to the most popular social portals in Poland – Facebook.com and Nk.pl. In my work, I point out that nowadays the social networks are a commonplace for violations of image rights. In order to better show this, I analyze statistical data and characteristics of both portals. I also examine the definition of “image” and relate its previous definitions to the realm of social media. Another important issue is the present regulation of image rights in the polish legislation and the question of whether the present provisions are sufficient to be applied in the new reality created by the social media? In the end of my thesis I present the ways an infringement of this right can occur in social media, with an emphasis on the differences to traditional media.