Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

India and globalization. The influence of economic changes on Indian society: the case study of outsourcing and the middle class.

Tytuł:
India and globalization. The influence of economic changes on Indian society: the case study of outsourcing and the middle class.
Indie a globalizacja. Wpływ zmian gospodarczych na społeczeństwo indyjskie na przykładzie outsourcingu i klasy średniej.
Autorzy:
Wróblewska, Ewa
Słowa kluczowe:
globalizacja w Indiach, outsourcing, indyjska klasa średnia
globalization in India, outsourcing, Indian middle class
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Globalized world creates new environment for developing countries, which need to adapt their societies so that they could compete in the international market. Government of India decided to concentrate on informatics in business services, which became the main factor of country economic grow. The biggest partner of Indian outsourcing businesses are firms from the United States of America. The vendor (India) – customer (USA) relationship is tied with intensive international contacts that lead to diffusion of cultural codes and behaviors. Despite the great difference between this two civilizations, the mutual interaction develops effectively. The transmission of cultural elements from West to East is much more intensive than in the opposite direction. Indians adopt American lifestyle, including fashion, eating and leisure time activities. It does not mean that there is a total homogenization of culture; the regional identification still plays a key role especially in such a traditional society as Indian. The biggest beneficiary of the globalization processes is the fast growing Indian middle class. This group becomes economic and cultural base of Indian society. According to economic forecasts, Indians incomes will be rising rapidly. India soon becomes the fifth biggest consumer market in the world, which already attracts global corporations.

Zglobalizowany świat stwarza nowe warunki dla państw rozwijających się, które muszą dostosować swoje społeczeństwa tak, aby mogły konkurować na ogólnokrajowym rynku. Indie postanowiły kłaść nacisk na usługi informatyczne, które wkrótce stały się głównym elementem napędzającym rozwój kraju. Największym partnerem indyjskich biur świadczących tego rodzaju usługi outsourcingowe są firmy ze Stanów Zjednoczonych. Biznesowa relacja typu dostawca (Indie) – odbiorca (USA) związana ze wzmożonymi kontaktami międzynarodowymi skutkuje dyfuzją wzorców, norm i zachowań. Mimo że różnice kulturowe pomiędzy dwoma cywilizacjami, które mogą utrudniać wzajemną komunikację, są niezwykle duże, to jednak interakcja obu krajów rozwija się bardzo pozytywnie. Przenikanie elementów kulturowych z Zachodu na Wschód wydaje się bardziej intensywne niż w przeciwnym kierunku. Indusi przejmują amerykański sposób ubierania się, jedzenia, zabawy. Nie oznacza to jednak całkowitej homogenizacji kultur; identyfikacja regionalna nadal odgrywa kluczową rolę szczególnie w tak tradycyjnym społeczeństwie jak indyjskie. Na procesach globalizacyjnych najbardziej korzysta rozrastająca się w niezwykle szybkim tempie indyjska klasa średnia. To ona stanie się niebawem filarem ekonomicznym i kulturowym kraju. Według prognoz, dochody Indusów będą dynamicznie wzrastać. Indie staną się niebawem piątym co do wielkości rynkiem konsumenckim świata, o który już dziś konkurują międzynarodowe firmy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies