Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody aktywizujące w edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie klasy III

Tytuł:
Metody aktywizujące w edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie klasy III
Activating methods in the early-school education on the example of the third class
Autorzy:
Motyka, Ewa
Słowa kluczowe:
methods; activating; education; reform; didactics
metody; aktywizacja; edukacja; reforma, dydaktyka
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Activating methods in the early-school education on the example of the third class. This is the theme of my workbook. Work has character theoretically-investigative and consist of 4 chapters. The theoretical first chapter was devoted to the subject matter of the polish educational system. I have quoted range of definitions, next I described the image of the early-school education in the light of the recent reform. With next paragraph of the first chapter, I made comprehending the teaching system describing individual subsystems of didactics.Next the other theoretical chapter closely is already referring to the subject of matter of my workbook. In this chapter I described diverse classifications of teaching methods and their being. I also described benefits which result from applying activating methods and limiting and problems.Besides, I have presented range of typology of activating teaching methods according to different authors, as well as in details I described chosen activating techniques. I have returned note on huge role of teacher in also activating process instruct.The third chapter, research methodology own is presenting the purpose and the subject of the research. Here a main problem and specified detailed, changeable problems were also presented. Moreover, in this chapter I described methods, techniques, which I exploited in purpose of research and I expressed research tools, which I used, carrying out research. An organization and a course of examinations are a next paragraphs of this chapter.As for the fourth chapter, is describing results achieved in the course of the examination and the analysis of the results.I placed also a summary which state in this chapter answer basic research questions. Also a bibliography is in the find part of the workbook, list of graphs, of tables and appendix.

Temat mojej pracy brzmi: Metody aktywizujące w edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie klasy III. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy i składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział teoretyczny poświęcony został tematyce polskiego systemu oświaty. Przytoczyłam szereg definicji, następnie przedstawiłam obraz edukacji wczesnoszkolnej w świetle ostatniej reformy. Kolejnym punktem pierwszego rozdziału uczyniłam pojęcie systemu dydaktycznego, opisując poszczególne podsystemy dydaktyki.Z kolei drugi rozdział teoretyczny już ściśle nawiązuje do tematyki mojej pracy. W tym rozdziale przedstawiłam różnorodne klasyfikacje metod nauczania, następnie pojęcie metod aktywizujących oraz ich istotę. Opisałam również korzyści, jakie wynikają ze stosowania metod aktywizujących oraz ograniczenia i trudności. Ponadto zaprezentowałam szereg typologii aktywizujących metod nauczania według różnych autorów oraz szczegółowo opisałam wybrane techniki aktywizujące. Zwróciłam także uwagę na ogromną rolę nauczyciela w aktywizującym procesie nauczania. Trzeci rozdział Metodologia badań własnych prezentuje cel oraz przedmiot badań. Tutaj także, przedstawiony został problem główny oraz wyszczególnione problemy szczegółowe, zmienne i wskaźniki. Ponadto w tym rozdziale określiłam i opisałam metody, techniki, które wykorzystałam w celach badawczych oraz zaprezentowałam narzędzia badawcze, którymi się posłużyłam, przeprowadzając badania. Organizacja i przebieg badań to kolejny punkt tego rozdziału. Jeżeli chodzi o rozdział IV, to przedstawia on wyniki uzyskane w trakcie badania oraz analizę wyników. W tym rozdziale zamieściłam także podsumowanie, które stanowi odpowiedź na postawione pytania badawcze.W końcowej części pracy znajduje się także bibliografia, spis wykresów, spis tabel oraz aneks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies