Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"The profile of polish womens magazines based on: Glamour, Cosmopolitan, Avanti as an example"

Tytuł:
"The profile of polish womens magazines based on: Glamour, Cosmopolitan, Avanti as an example"
"Profil współczesnego rynku prasy kobiecej w Polsce na przykładzie: Glamour, Cosmopolitan, Avanti"
Autorzy:
Konstanty, Ewa
Słowa kluczowe:
the market, the history of women's magazines
Prasa kobieca, rynek, historia prasy
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This master's thesis describes the market of polish woman's press. The main purpose of it was to examine the segment of this kind of press (as it was related on topic). First chapter includes the history of polish woman's press divided of historical epoches. It describes woman's magazines since positivism to the present days. It also shows the changes in this segment of press during different times. Second part of this thesis concentrates on description of three magazines: "Glamour", "Cosmopolitan" and "Avanti". It presents detailed monography and thorough analysis of them. Last chapter illustrates results of my research about perception by polish readers of three mentioned titles. As a research method I chose the questionnaire. In the end of this thesis I am presented my conclusions, which I have collected during my research.

Nieniejsza praca miała na celu zbadanie współczesnego rynku prasy kobiecej w Polsce i przybliżenie czytelnikowi tematyki związanej z tym segmentem prasy. Pierwszy rozdział podzielony na epoki historyczne dotyczy historii polskiej prasy kobiecej. Opisuje on wychodzące od czasów pozytywizmu do współczesności najbardziej znane czasopisma kobiece i ich tytuły. Ukazuje zmiany jakie zachodziły w tym segmencie prasy na przestrzeni kolejnych lat i wydarzeń historycznych. Druga część pracy skupia się na opisie wybranych trzech magazynów: "Glamour", "Cosmopolitan" i "Avanti". Jest to ich szczegółowa monografia i dokładna analiza zawartej w nich treści. Ostatni rozdział ilustruje wyniki moich badań na temat percepcji przez polskie czytelniczki trzech wybranych i wyżej wymienionych tytułów. Metodą jaką wybrałam do badań była metoda opisowo-historyczna uzupełniona o ankietę. Na samym końcu przedstawiam wnioski, jakie zebrałam w trakcie prowadzenia moich badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies