Tytuł pozycji:
This is the Real Thing - strategie manipulowania aparatem percepcyjnym odbiorcy poprzez wykorzystanie postaci DJ-a w zaprogramowanej w tekście sytuacji teatralnej
The paper analizes the strategies of manipulating the recipients' cognitive apparatus by means of the DJ-figure in the theatrical situation programmed by the text. The Author analizes the way in which liveness is defined by Erika Fischer-Lichte and Philip Auslander to show that in the situation of a DJ remixing in a club the sense of presence can be technologicali manufactured. Author analizes the textes in which the figure of a DJ is used to establish the contact with the audience - Iwan Wyrypajew's "Tlen", Falk Richter's "God is a DJ" and Tim Staffel's "Werter w Nowym Jorku".
Praca pokazuje jak poprzez użycie DJ w zaprogramowanej w tekście sytuacji teatralnej manipuluje się aparatem percepcyjnym odbiorcy. Autorka skupia się na sposób definiowania liveness przez Erykę Fischer-Lichte oraz Philipa Auslandera, aby pokazać że poprzez wydarzenie jakim jest występ DJ w klubie można technologicznie wytworzyć efekt obecności. Analizuje teksty, w których postać DJ została wykorzystana, aby nawiązać kontakt z publicznością. Analizowane teksty "Tlen" Iwana Wyrypajewa, "God is a DJ" Falka Richtera oraz "Werter w Nowym Jorku" Tima Staffela pozwoliły pokazać jak poprzez tekst można zaprogramować wydarzenie.