Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sociometric position of only children in early school age within the classroom in relation to children with siblings

Tytuł:
Sociometric position of only children in early school age within the classroom in relation to children with siblings
Pozycja socjometryczna jedynaków w wieku wczesnoszkolnym w obrębie klasy szkolnej na tle dzieci posiadających rodzeństwo
Autorzy:
Rusinek, Dominika
Słowa kluczowe:
sociometric position, only children, classroom, interpersonal relationships
pozycja socjometryczna, jedynactwo, klasa szkolna, relacje interpersonalne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca została poświęcona w głównej mierze jedynakom z klas III. Jako, że we współczesnym świecie coraz bardziej popularny staje się model rodziny „2 + 1” stwierdziłam, że jest to problem bardzo intrygujący. Jako nauczyciel, chciałam osobiście przekonać się, czy dzieci nieposiadające rodzeństwa odróżniają się w kwestii relacji społecznych od dzieci z rodzin większych. Przedmiotem moich badań były relacje interpersonalne w dwóch klasach, do których uczęszczają dzieci w wieku od 10 – 11 lat. Dwie skuteczne techniki socjometryczne zostały wykorzystane, aby dowiedzieć się czy socjometryczne pozycje jedynaków różnią się od pozycji dzieci posiadających rodzeństwo. Wyniki badań pokazują wiele, ale przede wszystkim niewielkie różnice między badanymi grupami. Badana populacja nie była duża mimo to dane zebrane w moim badaniu nie powinny być ignorowane - mówią, że problem pozycji zajmowanych przez dzieci jedyne (a także niektóre cechy ich zachowania) w klasach potrzebują więcej uwagi i więcej szczegółowych badań.

The present thesis focuses chiefly on sociometric status of only children in primary education students' groups. The more popular is family model „2 + 1” the more important is the problem of social relationships of only children. As a teacher, I have to know if only children need more support in this aspect of their school life than children who have brothers and sisters. I decided to verify common disadvantageous opinion about only children. The subject of my study were interpersonal relationships in two classrooms groups of children in age of 10 - 11. Two efficient sociometric techniques were used to find out if sociometric status of only children differs from the status of other children. The results of the study show multiple but mostly modest status differences between only children and the rest of the group. As the survey population was not a big one, my findings should not be considered fully reliable. Nevertheless the data collected in my study shouldn’t be ignored - they say that the problem of status of only children (as well as some characteristics of their behavior) in their classrooms' groups needs more attention and more detailed studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies