Tytuł pozycji:
Ecological public relations as a new form of the impact of social organization
Praca magisterska „Ekologiczny Public Relations jako nowa forma społecznego oddziaływania organizacji” dotyczy metod i sposobów wykorzystania ekologii w promocji organizacji rynkowych. Ekologia jest szczególnie przydatna w działaniach z zakresu Public Relations. Wynika to z zainteresowania społecznego problemami ochrony środowiska naturalnego. Jest obecna w kulturze masowej i łatwo ją włączyć do większości dziedzin życia społecznego. Z tego względu ekologia bywa nadużywana. Praca niniejsza pokazuje mechanizmy stosowania pojęć ekologicznych do promocji treści sprzecznych z ochroną środowiska. Z drugiej strony pokazuje, jak ekologiczny Public Relations wykorzystuje się do zwalczania organizacji rynkowych.W pracy oparto się na literaturze przedmiotu zamieszczonej w bibliografii. Odwołano się również do materiałów reklamowych organizacji Toyota i Greenpeace, które użyto jako przykłady pewnych mechanizmów. Badanie polegało na opracowaniu metod użycia ekologicznego Public Relations w dwóch typach organizacji – komercyjnej i niekomercyjnej.
Master's thesis, "The Ecological of public relations as a new form of social impact organizations" concerned with the methods and uses of ecology in the promotion of organization. Ecology is particularly useful in activities in the field of Public Relations. This is due to the social interest in environmental issues. It is present in popular culture and is easily incorporated into most areas of social life. Therefore, ecology is sometimes misused. This thesis shows a mechanism for applying ecological concepts to promote the content in violation of environmental protection. On the other hand, shows how the ecological public relations is used to control the organization of the market. The study was based on the literature appearing in the bibliography. Reference is also made to the advertising materials Toyota organization and Greenpeace, which were used as examples of some mechanisms. The study was to develop methods to use eco-Public Relations in the two types of organizations - commercial and noncommercial.