Tytuł pozycji:
Rozwój pracowników w oparciu o kompetencje
Niniejsza praca pt.: Rozwój pracowników w oparciu o kompetencje odnosi się do zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, gdzie szczególną uwagę zwrócono na rozwój kompetencji pracowników. W pracy została przybliżona problematyka szkoleń i rozwoju pracowników, wykorzystywanych w tym celu narzędzi oraz korzyści dla pracowników i organizacji. Następnie opisano szerzej wdrożony system kompetencji, procesy HR, którymi można zarządzać poprzez system kompetencji, po czym opracowano charakterystykę rozwoju pracowników opartego na kompetencjach. W ostatnim rozdziale przedstawione zostały dwa studia przypadków, w których firmy (FagorMastercook oraz ComputerLand) działające na rynku polskim wdrożyły projekty rozwoju kompetencji pracowników. Wyniki analiz powyższych firm pokazują, iż obecnie coraz częściej organizacje praktykują wdrażanie zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach, który przynosi efekty zarówno dla pracowników, jak i organizacji. Programy rozwoju kompetencji pracowników wpływają na wzrost wiedzy, motywacji, samoświadomości, zaangażowania, poprawę komunikacji oraz współpracę członków organizacji. Analiza dwóch powyższych firm ukazała, iż pomimo poniesionych kosztów wdrożone programy rozwoju kompetencji są opłacalne dla firm, dzięki czemu stają się również konkurencyjne na rynku gospodarczym
This project entitled: Development of employees on the basis of the competence refers to the human resources management based on competencies where particular attention has been paid to the development of competence of employees. In this graduate work was estimated overview of the training and development of employees, used the tools and benefits for the employees and the organization. Then it describes competence system, processes of HR, which can be managed through a system of competence and has the characteristics of development workers based on competence. The final chapter presented two case studies, in which the company (FagorMastercook and ComputerLand) operating on the Polish market, have implemented projects of development competence of employees. The results of the analyses of these companies show that currently, more and more organizations may use the implementation of human resources management based on competencies that effect on employees acquirement of knowledge, motivation, self awareness, involvement, improve communication and cooperation of the members of the organization. The analysis of these two companies was that despite of the costs of implemented programmes for the development of competence become cost-effective for businesses, so are also competitive in the market.