Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implementation of quality management system complying with the requirements of ISO 9001 in tourism business

Tytuł:
Implementation of quality management system complying with the requirements of ISO 9001 in tourism business
Wdrażanie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 w przedsiębiorstwach turystycznych
Autorzy:
Łuczak, Paulina
Słowa kluczowe:
QUALITY ISO SYSTEM REQUIREMENTS MANAGEMENT
ISO JAKOŚĆ SYSTEM WYMAGANIA ZARZĄDZANIE
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of this thesis was to describe essence and characteristic of the quality management system complying with ISO 9001, and to show, how these standards affect on business travel services. Thesis is described individual quality definitions, origin and development of quality management and quality standards of ISO 9000 series. Furthermore, characteristic of quality management system according to ISO 9001 – rules, requirements and their implementation steps are presented. This thesis mainly concentrates on describing how ISO 9001 impacts on functioning companies.The report of Internet research which was conducted on polish companies was shown the most frequently reasons of implementing ISO 9001, also the main benefits which result from introduce ISO standards, as well as negative effects. According to the research, implementation of ISO 9001 system has a great positive influence on the function of enterprises. More advantages of implementing ISO 9001 were considerably observed than disadvantages by managers (in the companies). Moreover it was proven that all barriers and inconsistencies were the result of making mistakes by managers.Thereby, more and more companies, included tourism business, decide to implement quality management system ISO 9001.

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie istoty i charakterystyki systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001, a także ukazanie, w jaki sposób normy te wpływają na przedsiębiorstwa sektora usług turystycznych. Opisane zostały poszczególne definicje jakości, przedstawiono genezę powstania i rozwoju zarządzania jakością oraz norm jakościowych serii ISO 9000. Dokonano także charakterystyki systemu zarządzania jakością wg ISO 9001 – zasad, wymagań oraz etapów jego wdrażania. W pracy skupiono się przede wszystkim na opisaniu jaki wpływ, w dzisiejszych czasach, na funkcjonowanie przedsiębiorstwa ma wdrożenie systemu ISO 9001.Na podstawie raportu z przeprowadzonych badań internetowych na ponad 500 polskich przedsiębiorstwach, przedstawiono najczęściej wymieniane powody wprowadzania ISO 9001 w firmie, główne korzyści wynikające ze stosowania norm, jak również ich negatywne skutki. Z badań tych wynika, że wdrożenie systemu ISO 9001 w firmie wpływa bardzo pozytywnie na jej funkcjonowanie. Wymienionych korzyści było znacznie więcej niż wad, a wszelkie bariery i niezgodności wynikały przede wszystkim z błędów popełnianych przez menadżerów. Tym samym, coraz więcej firm, w tym firm związanych z turystyką, decyduje się na wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies