Tytuł pozycji:
Public relations in transnational corporations
Postępująca w ostatnim czasie globalizacja wpływa na zmniejszenie znaczenia odległości na świecie, a z efektów takich działań starają się korzystać korporacje transnarodowe, odgrywające w dzisiejszej gospodarce światowej znaczącą rolę. Konkurują one o nowe rynki zbytu, a za kreowaniu pozytywnego wizerunku wśród międzynarodowego społeczeństwa odpowiedzialne są public relations. To dzięki ich różnorodnym technikom jak np. kreowanie wizerunku, corporate identity, internal relations, sponsoring, udział w targach, itd., takie korporacje jak Mc Donald’s oraz Nike, znajdują się w czołówce najbardziej dochodowych oraz rozpoznawalnych korporacji transnarodowych na świecie
The globalization which has intensively occurred lastly cause a change in defining distance throughout the world. From such advantages could greatly influence transnational corporations, which are playing now an important role in international trade. They are competing for new trading markets and it is public relations who helps them in creating positive image among international society. Thanks to many techniques like creating an image, corporate identity, internal relations, sponsor initiatives, participation in trade fairs, etc., such corporations like Mc Donald’s and Nike, are gaining more and more popularity as well as are placed on the top of most powerful and richest corporations of all.