Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Positive experiences in the relations between the teachers and parents of children in the early school age.

Tytuł:
Positive experiences in the relations between the teachers and parents of children in the early school age.
Pozytywne doświadczenia w relacjach pomiędzy nauczycielem a rodzicami uczniów klas początkowych szkoły podstawowej - na przykładzie nauczycieli i rodziców uczniów szkół podstawowych w Nowym Sączu
Autorzy:
Szczurek, Małgorzata
Słowa kluczowe:
good relations between parents and teachers, cooperation teachers with parents
relacje nauczycieli i rodziców, współpraca nauczycieli i rodziców, cele partnerskich relacji nauczycieli i rodziców
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poprawne stosunki rodziców z nauczycielami są jednym z podstawowych warunków prawidłowej współpracy szkoły i rodziny w procesie kształcenia i wychowania dzieci. Relacje te wpływają bowiem w znacznej mierze na to, w jaki sposób rodzice i nauczyciele będą spełniać swoje zadania w tym procesie. Jak wiadomo wzajemne kontakty nie tylko w szkole, ale i w każdym innym środowisku mogą być różne. Z tych i innych powodów postanowiłam zbadać i porównać relacje pomiędzy nauczycielami i rodzicami. Badania przeprowadziłam wśród rodziców i wychowawców uczniów klas I, II i III szkół podstawowych w Nowym Sączu za pomocą ankiet. Ta technika ułatwiła mi znalezienie odpowiedzi na postawiony przeze mnie problem badawczy, dotyczący pozytywnych doświadczeń wyniesionych ze wspólnych spotkań nauczycieli i rodziców.Celem tej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie są pozytywne doświadczenia pojawiające się w relacjach rodziców i nauczycieli. Interesowało mnie również, jakie czynniki mają wpływ na kształtowanie się pozytywnych wzajemnych relacji rodzic – nauczyciel, a także w jakich warunkach następuje otwarcie się na współpracę rodziców z nauczycielami i odwrotnie.Przeprowadzone badania pozwoliły ustalić, że rodzice chętnie angażują się w życie szkoły. Ich pozytywne doświadczenia w różnych formach współpracy z nauczycielami i w relacjach interpersonalnych z nimi pojawiają się m.in. dzięki obustronnemu zaufaniu i udzielaniu sobie wzajemnego wsparcia. Rodzice i nauczyciele dostrzegają wiele swoich pozytywnych cech. Otwarcie się na współpracę następuje głównie dzięki wzajemnym zaufaniu, pozytywnej komunikacji w trakcie rozwiązywania problemów dotyczących dziecka.

Good relations between parents and teachers are one of the basic conditions for proper functioning of the school and family. These relationships affect a large extent on how parents and teachers will fulfill their tasks in the educational process. It is well known, that interaction (not only at school but also in any other environment) may be different. For these and other reasons, I decided to look into the current relations between teachers and parents. The research took place in Nowy Sącz. I conducted the research among parents and educators of children in grades I, II and III of primary schools by means of questionnaires. This technique helped me find an answer to my questions, related mainly to the positive experiences gained with joint meetings between the teachers and the parents.The purpose of this research is find an answer for the question: what are the positive experiences of appearing in the relations between the parents and the teachers of children in the early school age? This dissertation show the answers to the questions: how do the parents evaluate teachers and their educational work?; how do the parents assess teacher’s contribution to the upbringing of children?; how do the parents act in support of the school?. I am also interested what factors influence by the development of positive relations between the parents and teachers, and in what circumstances the parents are open to cooperation with teacher and vice versa.This thesis consists of an introduction and three chapters. Each chapter is as follows:In the first chapter is a theory that appears in the available literature over cooperation, how it looks like and how it should looks, what are the objectives of maintaining good relations between teachers and parents, what are the rules for proper cooperation. I present the influence of parental contact with teacher to develop the child. In this part of a dissertation is also a description of the parent-teacher relations inferred from previous studies conducted by other researchers, including well-known educated persons, such as Professor Maria Mendel, Wiktor Żłobicki, Aleksander Nalaskowski or Maria Talar.The next chapter is contained methodology of research carried out by me. I accentuated the object and purpose of research, chief as well as specific research problems, hypotheses and how to conduct research, methods, tools and techniques which I used. I also presented the characteristics of studies and study groups.The last chapter presents an analysis and conclusions from my research. In the first section included are tables with the presentation and description of the responses of parents and teachers to the questions in the questionnaires. The second section provides conclusions from my research and to compare my results with those of other researchers. It is the aimed at preventing any stereotypes that have taken place so far.At the end of this thesis is a summary and bibliography, which was helpful to me in writing this dissertation, and a list of tables and appendices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies