Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development of religious tourism product as an example the city of Krakowa

Tytuł:
Development of religious tourism product as an example the city of Krakowa
Kształtowanie produktu turystyki religijnej na przykładzie miasta Krakowa
Autorzy:
Kościółek, Szczepan
Słowa kluczowe:
KRAKOW - DEVELOPMENT - PILGRIMAGE - RELIGION - TOURISM
KRAKÓW - PIELGRZYMKI - RELIGIA - ROZWÓJ - TURYSTYKA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aims of this study are examinations the development of religious tourism in Krakow in recent years and try to find ways to improve this sector.The work begins by defining the main issues which are the most important, because of the subject work. There is explained what they are: religious and cultural tourism, why one is a component of the second, and also what is tourist product and how one can affect him.The next section deals with the attractiveness of Krakow and its potential as compared to other places that attract religious tourists from around the world. There are presented the most popular spots on the religious map, along with the genesis of the creation of the Divine Mercy Shrine in Lagiewniki. All of this have been accompanied by the statistics of tourism in Krakow.The last part is the research on the movement of religious tourism in Krakow, to give an answer, in what direction it will follow the development of this sector in the capital of Malopolska. The survey showed what they want coming to Krakow, as well as what problems they face in Krakow.

Celem pracy jest przeanalizowanie rozwoju turystyki religijnej w Krakowie na przestrzeni ostatnich lat oraz znalezienie sposobów, aby sektor ten udoskonalać.Praca rozpoczyna się od zdefiniowania głównych zagadnień, które będą kluczowymi ze względu na tematykę pracy. Wytłumaczone jest czym są: turystyka pielgrzymkowa, religijna i kulturowa, dlaczego jedna jest składową drugiej, a także czym jest produkt turystyczny i w jaki sposób można na niego oddziaływać.W kolejnej części omawiana jest atrakcyjność Krakowa oraz jego potencjał na tle innych miejsc, do których ściągają pątnicy z całego świata. Prezentowane są najpopularniejsze punkty na religijnej mapie miasta, wraz z genezą powstania kultu Bożego Miłosierdzia przy Sanktuarium w Łagiewnikach. Wszystko to opatrzone zostało statystykami dotyczącymi ruchu turystycznego w Krakowie.Ostatnia część to badania nad ruchem turystyki religijnej w Krakowie, które mają dać odpowiedź, w jakim kierunku powinien podążać rozwój tego sektora w stolicy małopolski. Wyniki ankiety pokazały czego oczekują przybywający do Krakowa, a także z jakimi problemami borykają się oni pod Wawelem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies