Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ochrona artystycznych wykonań w świetle prawa autorskiego

Tytuł:
Ochrona artystycznych wykonań w świetle prawa autorskiego
Protection of artistic performance under copyright law
Autorzy:
Latała-Nowakowska, Bernadetta
Słowa kluczowe:
prawo autorskie, artysta wykonawca, artystyczne wykonanie
copyright, performer, artistic performance
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is to discuss issues relating to the legal protection of a artistic performance on the basis of national law, as well as against international regulations. In this work, presented and discussed, are the issues related to the object, the subject, content and protection of the rights in the artistic performance according to Polish legislation, as well as international regulations. The core of the work are six chapters, divided into smaller sections. Chapter I is devoted to the presentation of the subject of this work . Chapter II deals with broader issues of legal protection of artistic performance, provided on the international arena by; International Convention for the Protection of Performers, Producers of Phonograms and Broadcasting Organisations, done at Rome on 26 October 1961, the WIPO Performances and Phonograms, done at Geneva on 20 December 1996 and the TRIPS Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights of 23 December 1994. The next chapter (III), is devoted to the whole object of protection - artistic performance, standardized under Polish law. It discusses in detail, the concept of a performance, as well as the rationale for its protection. Explained are the issues related to the artistic works of folk art performance. Then the issue of "findings" of an artistic performance is analyzed . The end of the chapter, discusses the appropriate methods of communication of performance to the public. Section IV presents the issues related to the subject of the artistic performance. Considerations included issues of co-creation , co-performance , linked artistic performance as well as work performance . The attention was paid to the phenomenon of discrimination against foreign objects. The last chapter (V) presents the problems, connected to the concept and the protection of property and personal rights to artistic performances under Polish law.

Celem niniejszej pracy magisterskiej jest omówienie problematyki dotyczącej ochrony prawnej artystycznego wykonania na gruncie przepisów prawa krajowego, jak również na tle regulacji międzynarodowych . W pracy tej, zostały przedstawione i omówione zagadnienia związane z przedmiotem, podmiotem, treścią i ochroną praw do artystycznego wykonania na podstawie ustawodawstwa polskiego, jak również regulacji międzynarodowych. Trzon pracy stanowi sześć rozdziałów, podzielonych na mniejsze podrozdziały. Rozdział I został poświęcony na przybliżenie przedmiotu niniejszej pracy. W rozdziale II poruszono szerzej problematykę ochrony prawnej artystycznego wykonania, jaką zapewniają na arenie międzynarodowej; Międzynarodowa konwencja o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych, sporządzona w Rzymie dnia 26 października 1961 r., Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach, sporządzony w Genewie dnia 20 grudnia 1996 r. a także Porozumienie TRIPS w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej z dnia 23 grudnia 1994 r. Kolejny rozdział (III), został całościowo poświęcony przedmiotowi ochrony - artystycznemu wykonaniu, unormowanemu na gruncie prawa polskiego. Szczegółowo omówiono w nim, pojęcie artystycznego wykonania, a także przesłanki jego ochrony. Wyjaśniono zagadnienia związane z artystycznym wykonaniem dzieła sztuki ludowej. Następnie, poddano analizie kwestię „ustalenia” artystycznego wykonania. Na końcu rozdziału, zostały omówione i wskazane metody publicznego udostepnienia artystycznego wykonania. W rozdziale IV przedstawiono kwestie związane z podmiotem artystycznego wykonania. Rozważania objęły zagadnienia dotyczące współtwórczości, współwykonawstwa, artystycznego wykonania połączonego oraz pracowniczego. Została zwrócona uwaga na zjawisko dyskryminacji obcych podmiotów. W rozdziale V przedstawiona została problematyka, związana z pojęciem i ochroną praw majątkowych i osobistych do artystycznych wykonań w świetle polskiego prawa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies