Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The image of the second space in the poetry of Czeslaw Milosz.

Tytuł:
The image of the second space in the poetry of Czeslaw Milosz.
Wyobrażenie zaświatów w poezji Czesława Miłosza./Idea of
Autorzy:
Cybin, Joanna
Słowa kluczowe:
druga przestrzeń,
the second space,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the image of the otherworldly space in the poetry of Czesław Miłosz. Its design - according to the religious thinking, it introduces spatial separation of: Heaven, Purgatory and Hell. Each area contains a further spatial models, and what is very significant is that Hell was designed according to the model of Hegel's dialectical triad. Heaven, in "the autobiographical order". Purgatory, is imprecisely located - between earth and Hell. Heaven and Hell are, in turn, again stratified into three contrasting spaces for themselves. The text deals with : intertextual relationships with the thinkers that were respected by the poet (OV Milosz, Swedenborg, Blake), his own idea derived from the lines, as well as problems arising around the erosion of religious imagination.

Praca przedstawia wyobrażenia przestrzeni zaświatowej w poezji Czesława Miłosza. Jej konstrukcja - zgodnie z założeniami myślenia religijnego wprowadza trójpodział przestrzenny: Niebo, Czyściec i Piekło. Każda z przestrzeni zawiera w sobie kolejne modele przestrzenne, o tyle znaczące, że Piekło skonstruowane zostało według modelu heglowskiej dialektycznej triady. Niebo, według "porządku autobiograficznego". Czyściec, umiejscowiony jest nieprecyzyjnie – pomiędzy ziemią a Piekłem. Niebo i Piekło zostają z kolei znów rozwarstwione na trzy przeciwstawne dla siebie przestrzenie. W tekście rozpatrywane są: związki intertekstualne z cenionymi przez poetę myślicielami (O.V. Milosz, Swedenborg, Blake), jego własne wyobrażenie wyprowadzone z wierszy, a także problemy powstałe wokół erozji religijnej wyobraźni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies