Tytuł pozycji:
Entrepreneurship and predispositions of students of Management to self-employment
The purpose of my bachelor thesis was to look into level of entrepreneurship among Jagiellonian University students of Management, as a one of the most important factors in professional effectiveness. It is not easy to describe entrepreneurship in a single definition. It is an issue widely beyond one discipline, it must be viewed more broadly. Entrepreneurship requires several scientific disciplines to describe it, which among other things are: law, political science, economics, sociology, pedagogy, management.
Praca poświęcona jest badaniu poziomu uzdolnień przedsiębiorczych u studentów Zarządzania Wydziału Komunikacji Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego jako istotnego czynnika warunkującego skuteczność zawodową. Na tle teorii i rozważań ujętych w literaturze przedmiotu zaprezentowano wyniki badania empirycznego w odniesieniu do uwarunkowań przedsiębiorczości. Analiza istoty przedsiębiorczości, jej definicja, typologie osób przedsiębiorczych zostały ujęte w kontekście możliwości odnalezienia się na rynku pracy przez studentów wyposażonych w kompetencje w zakresie samozatrudnienia i zarządzania firmą. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości zdeklarowało prawie 90% badanych. Ankietyzacja studentów potwierdziła ich poziom uzdolnień przedsiębiorczych adekwatny do ich samooceny.