Tytuł pozycji:
Quality of work management in hotel industry
The theme of this work is to manage the quality of work in the hotel industry. Quality mana-gement in the companies is a necessary condition for tchem to compete with other organiza-tions in the market. Managing quality of work is part of a qualitative approach to the mana-gement of human resources in the company and in the long term is beneficial for the organization. The objectives of this study is to analyze the level of quality management work in the hotel industry. The work consists of three parts. The first and the second part is a part of the theoretical issues and concerns related to the hotel industry. It briefly describes the history of the hospitality and characterized the global and Polish hotel market. There are also the theoretical analyzes of the quality of work. There was also briefly presented the history of the quality of work and the factors shaping it. Last issue of this section is on the methods and tools of quality management work. The third part is an attempt to analyze the results of the research. They had to diagnose the level of quality management of work in selected hotels. It has been the most important issues of quality management work and their evaluation from the point of view of the employees of these hotels. To test the quality of work selected question-naire, which was conducted among employees of these hotels
Tematem niniejszej pracy jest zarządzanie jakością pracy w hotelarstwie. Zarządzanie jakością pracy to element jakościowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsię-biorstwie i w perspektywie długookresowej przynosi wymierne korzyści dla organizacji. Celem tej pracy jest analiza poziomu zarządzania jakością pracy w hotelarstwie. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza, teoretyczna dotyczy zagadnień związanych z hotelar-stwem. Krótko przedstawiono w niej historię hotelarstwa oraz scharakteryzowano światowy i polski rynek hotelarski, omówiono znaczenie zarówno czynnika ludzkiego, jak i jakości w hotelarstwie. W części drugiej, przeanalizowano istotę jakości pracy, a w tym znaczenie oraz psychologię pracy. W części tej została również przedstawiona po krótce historia jakości pracy oraz czynniki ją kształtujące. Ostatnie zagadnieniem tej części stanowi o metodach oraz narzędziach zarządzania jakością pracy. Trzecia część pracy jest próbą analizy wyników przeprowadzonych badań. Miały one na celu diagnozę poziomu zarządzania jakością pracy w wybranych hotelach. Wskazane zostały najważniejsze czynniki zarządzania jakością pracy oraz ich ocena z punktu widzenia pracowników tych hoteli. Do badania poziomu jakości pracy wybrano kwestionariusz ankiety, która została przeprowadzona wśród pracowników tych hoteli.