Tytuł pozycji:
Comparative advertising as an unfair trading practice
Niniejsza praca magisterska została poświęcona zagadnieniu reklamy porównawczej. Miała na celu odpowiedzieć na pytanie, w jakich sytuacjach reklama porównawcza jest dopuszczalna, a w jakich stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Autor stara się przybliżyć regulację reklamy porównawczej zarówno w polskim systemie prawnym, jak również w prawodawstwie unijnym. Praca zawiera szczegółową analizę ustawowych przesłanek zgodności reklamy porównawczej z dobrymi obyczajami. Znaczącym elementem pracy jest omówienie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w zakresie reklamy porównawczej.
This thesis was devoted to the issue of comparative advertising. The purpose of the study was to answer the question, when comparative advertising is allowed and when it constitutes an unfair trading practice. Author presented the regulation of comparative advertising both in Polish legal system and European Union legislation. The thesis comprises detailed analysis of the statutory premises of comparative advertising compliance with morality. The review of rulings of the Court of Justice of the European Union in the scope of comparative advertising constitutes a significant element of the thesis.