Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Socjolekt uczestników narracyjnych gier fabularnych (RPG).Wybrane zagadnienia.

Tytuł:
Socjolekt uczestników narracyjnych gier fabularnych (RPG).Wybrane zagadnienia.
Sociolinguistic study of role-playing games. Chosen issues
Autorzy:
Figus, Jakub
Słowa kluczowe:
lingustic, role-playing games, dictionary
RPG, narracyjne gry fabularne, język
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca jest próbą ujęcia w ramy językoznawczo-socjologiczne pewnego zjawiska kultury współczesnej. Zjawiskiem tym są narracyjne gry fabularne, częściej nazywane z angielska grami RPG lub spolszczoną wersją tego skrótu – erpegami. Ważnymi jej elementami są: opis grupy społecznej, klasyfikacja semantyczna, klasyfikacja strukturalna oraz próba kognitywnego ujęcia problemu (językowy obraz świata). Centralną część pracy stanowi słownik, zawierający najważniejsze definicje omawianych leksemów.

This thesis attempts to formulate some basic linguistic and sociological observations about role-playing games. The most important issues are: description of an examined social group, semantic classification, structural classification and description of linguistic world view. The main part of the thesis is a dictionary containing definitions of the most important words.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies