Tytuł pozycji:
Strategie marketingowe w branży FMCG na przykładzie marki Coca-Coli
The aim of this study is to prove the importance of marketing strategy, which is the key aspect of gaining the competitive predominance. This work emphasizes the significance of formulating effective marketing mix and building the image of the determinants responsible for the success of the company. In addition, it shows that the marketing strategy is the result of many external and internal factors, which include the competitive environment, legal and economic conditions, and wht is the most important, the history of the company. This study exploits the most famous essays and treatises in the field of marketing and corporate data which aplly to the effects of Coca-Cola’s marketing campaigns in comparison to its competitors in Poland, including the most important, Pepsi.
Praca jest próbą analizy znaczenia formułowania strategii marketingowej jako kluczowego aspektu zdobycia przewagi konkurencyjnej. Praca podkreśla znaczenie i wagę sformułowania skutecznego marketingu-mix i budowania wizerunku jako determinant odpowiadających za powodzenie przedsiębiorstwa. Ponadto wykazuje ona, że strategia marketingowa to wynik wielu czynników zewnętrznych i wewnętrznych, na które składają się otoczenie konkurencyjne, warunki prawne i ekonomiczne, a co najważniejsze historia przedsiębiorstwa. W pracy wykorzystano najważniejsze opracowania z zakresu dziedziny marketingu oraz materiały firmowe dotyczące efektów kampanii marketingowych marki Coca-Cola w porównaniu do jej konkurentów w Polsce, w tym najważniejszego, Pepsi.