Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ethics and Consumerism – the social and cultural significance of advertising as seen in shockvertising

Tytuł:
Ethics and Consumerism – the social and cultural significance of advertising as seen in shockvertising
Między etyką a konsumpcją, czyli społeczna i kulturowa rola reklamy na przykładzie shockvertisingu
Autorzy:
Regulska, Aneta
Słowa kluczowe:
KONSUMENT – KONSUMPCJONIZM – MEDIA – REKLAMA – SHOCKVERTISING – SZOK – TEORIA KRYTYCZNA
ADVERTISEMENT – CONSUMER – CONSUMERISM –– CRITICAL THEORY – MEDIA – SHOCK – SHOCKVERTISING
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this dissertation is to elaborate on the role shocking advertising plays in the present-day, as well as highlight the ethical and moral aspects of shockvertising. In the first chapter, the author will explain the basic concepts of advertising and delve into issues related to capitalism and consumerism. The second chapter will explain the essence of shockvertising based on chosen examples. This chapter will also include a comparative analysis of shockvertising in Poland and in other countries. The third chapter will be a theoretical attempt to assess shockvertising from the perspective of it's origin. The final chapter is an analysis of the effectiveness of shockvertising, elaborating on it's ethical and moral aspects and indicating the relations between shocking advertising and art. Because of the nature of this dissertation, the author chose hermeneutics as her main research method and conducted an interview with someone strongly connected with the world of advertising. In the conclusion of this dissertation, the author shows findings indicative of the cultural and cultural-creating potential of shockvertising. Furthermore, a thesis is stated by the author that shockvertising in social campaigns proves to be one of the most effective means of influencing changes in social attitudes.

Celem niniejszej pracy jest wskazanie na rolę jaką we współczesnym świecie spełnia reklama szokująca, a także zwrócenie uwagi na wymiar etyczno – moralny shockvertisingu. W rozdziale pierwszym autorka skupi się wyjaśnieniu podstawowych zjawisk z zakresu reklamy, poruszone zostaną także kwestie związane z kapitalizmem i konsumpcjonizmem. W rozdziale drugim na podstawie konkretnych przykładów zostanie wyjaśniona istota shockvertisingu. W tej części pracy autorka dokona również analizy porównawczej shockvertisingu w Polsce i na świecie. Trzeci rozdział ma charakter czysto teoretyczny i jest próbą oceny shockvertisingu z perspektywy źródeł jego pochodzenia. Czwarty, ostatni już rozdział, to analiza skuteczności shockvertisingu, a także przedstawienie tego zagadnienia z perspektywy moralno – etycznej oraz wskazanie na związki reklamy szokującej ze sztuką. Ze względu na charakter pracy jako metodę badawczą autorka zastosowała zasadę hermeneutycznego sposobu rozumienia i interpretacji tekstu oraz przeprowadziła wywiad z osobą, która ściśle związana jest ze światem reklamy. W podsumowaniu pracy autorka przedstawia wnioski, na podstawie których można stwierdzić, że shockvertising ma potencjał kulturowy i kulturotwórczy. Ponadto autorka stawia tezę, że shockvertising stosowany w kampaniach społecznych jest jedną z najskuteczniejszych metod wpływających na zmiany postaw społeczeństwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies