Tytuł pozycji:
The Devolution of Education.
- Tytuł:
-
The Devolution of Education.
Dewolucja Edukacji
- Autorzy:
-
Gurin, Peter
- Słowa kluczowe:
-
AMERIKA, EDUKACJA, SZKOŁA, JOHN GATTO, MICHEL FOUCAULT, Diane Ravitch, Ivan Illich, George Carlin, Chomsky, Rothbard, Ernst Troeltsh
AMERICA, EDUCATION, SCHOOL, JOHN GATTO, MICHEL FOUCAULT, Diane Ravitch, home schooling, George Carlin, Ivan Illich, Chomsky, Hidden curriculum, institutional heuristics, discursive formations, Rothbard, Ernst Troeltsh, polymath paradox
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ogólnym celem niniejszej pracy było zbadanie, w jaki sposób można zreformować edukacje Amerykańska, aby przenieść ją z ciągłej dewolucji, która obecnie ma miejsce. W tezie zaznacza się, że zmiana w dyskursie reformy edukacji musi nastąpić, aby wyczyścić drogę dla nowych pomysłów w celu utworzenia całego systemu edukacji. Niestety obecna dyskusja jest bardzo nieskuteczna i nie sugeruje żadnych realnych alternatyw (rozdział I). Krótkie streszczenie historii nowoczesnej nauki i powojennych amerykańskich debat dotyczących edukacji jest podane (rozdział II) jako podstawa dla krytycznej oceny obecnego stanu rzeczy w amerykańskiej edukacji (rozdział III), oraz kilka zdań o alternatywne modele są uznawane (rozdział IV).Praca łączy kilka charakterystycznych tradycji myślenia w podejściu do tematu. Dyskusje nad pracą edukacyjną Michela Foucaulta są podstawowym źródłem inspiracji i terminologii i są popierane przez idee wymyślone przez takich myślicieli jak Ivan Illich i John Taylor Gatto. Narracja historyczna jest oparta na relacjach edukacyjnych krytyków i historyków (Diane Ravitch) i jest umieszczony w ramach metody interpretacyjnej Michela Foucault zwanej archeologią. W rozdziale III jakościowe i ilościowe metody są używane do oceny stanu obecnego systemu szkolnego, stosując argumenty wyrażane przez krytyków oraz dostępnych edukacyjnych danych statystycznych dołączonych do kopii zapasowej przedstawionych argumentów. Rozdział IV zawiera założenia i tezy z kilku modeli prezentowanych w pracach edukacyjnych autorów z wolnościowymi homeschooling ws internetowych systemów edukacyjnych oraz opinie na temat przydatności tych modeli dla przyszłych reform.Teza podsumowuje, stwierdzając, że w przyszłość Ameryki jest bardzo związana z jego zdolnością do odwrócenia przebiegu jego edukacji poprzez dewolucje. Sugeruję, że koniecznym jest, aby spadek obecnego nastroju, kiedy myśli o edukacji i otwarcie na nowe idee i modele kształcenia. Ponadto, podczas gdy nie ma gotowych odpowiedzi na wyzwania edukacyjne Amerika stoi twarzą przed wieloma wątkami, wychodzącymi z pomysłów, które dziś są trzymane z dyskusji publicznej. Praca kończy się na przekonaniu, że jakikolwiek sposób Ameryka wybiera dla jego szkoły, musi to być tylko taki, który pochodzi z szerszego horyzontu myślenia i głębszego zrozumienia tego, jak szkoły powinny służyć wszystkim i każdemu z nas.
The broad objective of this thesis was to study the ways in which American education can be reformed in order to move it out of the continuous devolution that is it’s present state. It is argued in the thesis that a change in discourse on educational reform must take place to clear the way for new ideas to form around the education system, as the present discussion is very much ineffective in producing any real alternatives (Chapter I). A short summary of the history of modern schooling and the post-war American debates on education is given (Chapter II) as the base for a critical evaluation of the present state of affairs in American education (Chapter III), and a few propositions of alternative models are considered (Chapter IV).The thesis combines a few distinctive traditions of thinking in its approach to the subject matter. In engaging with the discourse on education Michel Foucault’s works are the primary source of inspiration and terminology and are furthered by ideas coined by thinkers such as Ivan Illich and John Taylor Gatto. The historical narrative is based on accounts by educational critics and historians (Diane Ravitch) and is placed in the framework of Michel Foucault’s interpretational method known as archeology. In Chapter III qualitative and quantitative methods are used to evaluate the state of the present school system, applying arguments voiced by educational critics and available statistical data to back up the presented arguments. Chapter IV provides an overlook of a few models presented in the works of educational authors, from libertarian homeschooling to web-based educational systems, and considers the usefulness of those models for future reforms.The thesis concludes in stating that the future of America is very much related to its ability to reverse the course of its educational devolution. I suggest that it is necessary to drop the present frame of mind when thinking about education and open up to new ideas and models of schooling. Furthermore while there is no ready-made answer to the educational challenge America is facing it is wise to allow for many threads of ideas that today are kept from public discourse. The thesis ends with the belief that whatever way America chooses for it’s schools, it must be one that comes from a broader horizon of thinking and a deeper understanding of how schools should serve each and every one of us.